| کد خبر: 241498 |

توسعه حمل و نقل عمومی در تهران ضروری است

استاندار تهران وضعیت توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی در استان را تشریح کرد و گفت: توسعه حمل و نقل عمومی در استان تهران ضروری است.

تین نیوز

محسن منصوری در مورد وضعیت حمل و نقل ریلی در استان تهران اظهار داشت: از اولویت‌های اساسی مجموعه دولت و همچنین استانداری توجه به ناوگان حمل و نقل بین شهری و ریلی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: مشکلاتی در استان تهران از جمله آلودگی هوا داریم که علل مختلفی دارد و یکی از دلایل آن فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل است، به علاوه ۹ میلیون جمعیت مستقر و ۱۴ میلیون جمعیت شناور در استان داریم که این مهم توسعه حمل و نقل ریلی را ضروری می سازد.

استاندار تهران تصریح کرد: ۱۰ سال از شروع به کار متروی پرند می گذرد که به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و با مدیریت استانی این موضوع حل شد. بدین گونه

که زمینی را تغییر کاربری دادیم و ارزش افزوده هزار میلیاردی ایجاد و در اختیار شهرداری قرار گرفت تا ما به ازای آن مترو پیگیری شود.

منصوری گفت: در مورد مترو شرق که شهرستان های قرچک، ورامین و پیشوا را پشتیبانی می کند، ۱۷ سال از زمان آغاز به کار مترو می گذرد که ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان منابع نیاز داشت که بخشی از منابع اواخر اسفندماه به حساب شرکت راه‌آهن واریز شد و مابقی اعتبارات در قالب سفر رییس‌جمهور پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در غرب استان تهران و شهرستان های شهریار، قدس و ملارد که شهرستان های پرجمعیت هستند کار قدری عقب تر است و مقرر شد شهرداری های هفتگانه شرکت مشترک را تاسیس کنند و در قالب کنسرسیوم پروژه مترو غرب تهران پیگیری شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: پروژه دیگر مترو اسلامشهر، رباط کریم و بهارستان است که هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و از محل تهاتر نفت اعتبار آن تامین شد.

منصوری همچنین بیان کرد: متروی پردیس ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد و با توجه به اینکه به حفاری، تونل و اقدامات مختلف نیاز دارد به موازات پیگیری می شود.

وی با اشاره به ضرورت جوانگرایی اظهار داشت: خود را مأمور پیگیری بیانیه گام دوم انقلاب در راستای جوانگرایی می دانیم و معتقد هستیم اگر به جوانان واجد شرایط که توان و ظرفیت علمی، اجرایی و مدیریتی دارند فرصت داده شود سرعت پیشرفت کشور تغییر می‌کند.

وی ادامه داد: مجموع انتصابات مدیریتی استان تهران بیش از ۱۰ سال جوانتر شده، چرا که کادر انقلاب باید از میان این جوانان ایجاد شود و در سطح فرمانداری ها، مدیران کل و روسای دستگاه‌ها از ظرفیت جوانان استفاده شده است.

استاندار تهران همچنین در مورد شعار سال تصریح کرد: تهران مرکز استقرار صنایع و تولیدات دانش بنیان محسوب می‌شود و از مجموع ۶ هزار مجوز تولید دانش بنیان ۳۵۰۰ مجوز مربوط به تهران است.

وی ادامه داد: تمرکز جمعیتی، حضور ۲۰ درصدی صنایع در استان و گردش مالی بالا در تهران نوعی مزیت نسبی و منطقه ای در حوزه تولیدات دانش بنیان ایجاد کرده است.

استاندار تهران تاکید کرد: ظرفیت‌های خوبی در استان تهران داریم و اقدامات زیرساختی پیگیری شده در این راستا هزار هکتار به مجموعه پارک علم و فناوری پردیس اضافه شده، هچنین موافقت شد که دو شهرک علم و فناوری مشابه علم و فناوری پردیس در تهران پایه‌گذاری شود.

منصوری عنوان کرد: ۲۰ هکتار به شهرک شمس آباد اضافه شده و در منطقه ۲۲ نیز شهرک ۱۰ هکتاری احداث می شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: منطقه ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی داریم که ۱۷۵ هکتار آن اختصاص به پارک فناوری اطلاعات دارد و کارهای مقدماتی شکل گرفته و پیگیری می شود تا به نتیجه مطلوب برسد، همچنین مشوق های مختلفی برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.