| کد خبر: 241453 |

رییس سازمان امور مالیاتی کشور:

سامانه پرداخت نقل و انتقال خودرو در تهران رونمایی شد

رییس سازمان امور مالیاتی کشور از رونمایی سامانه پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو خبر داد و گفت: این سامانه توسط پلیس راهور با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور طراحی و پیاده سازی شد.

تین نیوز

داوود منظور روز یکشنبه در حاشیه رونمایی از سامانه اخذ مالیات نقل و انتقالات خودرو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مالیات نقل و انتقال خودرو از امروز (یکشنبه) به صورت آنلاین دریافت می‌شود، این مالیات باید یک درصد از ارزش خودروهای داخلی و دو درصد خودروهای وارداتی را شامل شود، افرادی که می‌خواهند برای تعویض پلاک نوبت بگیرند به سامانه نوبت‌دهی مراجعه می‌کنند و پیش از اخذ نوبت از طریق این سامانه به سامانه پرداخت مالیات هدایت می‌شوند و پس از پرداخت مالیات می‌توانند نسبت به نوبت‌گیری اقدام کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، به گفته وی، افرادی که بخواهند راسا این مالیات را پرداخت کنند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی به صورت خود اظهاری این مالیات را پرداخت کنند.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور ادامه داد: پیش‌تر دفاتر اسناد رسمی این مالیات را دریافت می‌کردند اما در حال حاضر کنترل پرداخت این مالیات توسط پلیس راهور و همچنین دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود به شکلی که دفاتر در هنگام انتقال سند حتما باید پرداخت این مالیات را کنترل کنند.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای ماده ۳۰ قانون ارزش افزوده شهروندان می‌توانند به صورت هوشمند و بدون مراجعه به بانک‌ها به صورت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو را پرداخت کنند، در حقیقت از تاریخ ۱۳ دی‌ماه سال گذشته پلیس و دفاتر اسناد رسمی برابر قانون مکلف به کنترل پرداخت این مالیات بودند اما با توجه به طراحی و پیاده‌سازی سامانه جدید توسط پلیس این کار به صورت آنلاین انجام می‌شود و در حقیقت پلیس به سازمان امور مالیاتی در این حوزه کمک کرده است.

رییس سازمان امور مالیاتی کشور یادآور شد: از تاریخ ۱۳ دی‌ماه سال جاری باید تمام نقل و انتقالات روی سامانه ثبت شده باشد که بعضا به صورت خوداظهاری این کار انجام شده اما احیانا اگر مواردی باشد که این مالیات پرداخت نشده باشد توسط سازمان امور مالیاتی کنترل و به مالکین اطلاع‌رسانی می‌شود تا نسبت به پرداخت مالیات خود اقدام کند.

وی تاکید کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۵۲۶ سوالات خود را مطرح کنند و در آنجا همکاران ما ابهامات و سوالات آنها را پاسخ خواهند داد، در حال حاضر به دو شیوه مالیات نقل و انتقال خودرو قابل پرداخت است نخست از طریق سایت سازمان امور مالیاتی و دومین شیوه نیز از طریق سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک شهروندان به سازمان امور مالیاتی هدایت می‌شوند که پس از پرداخت مالیات می‌توانند نسبت به اخذ نوبت تعویض پلاک اقدام کنند.

سامانه پرداخت نقل و انتقال خودرو در تهران رونمایی شد

کاهش هزینه‌های شهروندان با پرداخت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو

همچنین رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا اعلام کرد: با رونمایی از این سامانه هزینه شهروندان برای نقل و انتقال خودرو با پرداخت آنلاین مالیات بیش از ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

سرهنگ علی محمدی روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: سامانه کنترل پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو براساس ماده ۲۹ قانون با توجه به تکلیف پلیس راهور به منظور تحقق این کنترل طراحی و پیاده‌سازی شده البته این کنترل از چند ماه قبل با همکاری سازمان امور مالیاتی انجام می‌شد اما طراحی این سامانه امروز محقق شد تا این کنترل به صورت سیستمی انجام شود و دخل و تصرفی انسانی در این حوزه وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: نرخ مالیاتی که از شهروندان برای نقل و انتقال خودرو اخذ می‌شود توسط سازمان امور مالیاتی تعیین و اعلام می‌شود و پرداخت از طریق درگاه سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود، در سامانه نوبت‌دهی تعویض پلاک نیز طراحی به شکلی انجام شده که شهروندان پیش از اخذ نوبت به درگاه سازمان امور مالیاتی هدایت می‌شود و پس از پرداخت مالیات می‌توانند نوبت تعویض پلاک اقدام کنند.

رییس مرکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: البته شهروندان قبل از نوبت‌گیری نیز می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی نسبت به پرداخت این مالیات اقدام کنند. هزینه‌های شهروندان که پیش‌تر در این حوزه توسط دفاتر اسناد رسمی اخذ می‌شد در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است چرا که دفاتر اسناد رسمی علاوه بر مالیاتی که برای نقل و انتقال خودرو بود حدود یک درصد حق ثبت دریافت می‌کردند به این ترتیب بیش از ۵۰ درصد هزینه شهروندان کاهش پیدا کرده است.

به گفته وی، کنترل سیستمی برای پرداخت این مالیات آغاز شده اما این مالیات ارتباطی با پلیس راهور ندارد و درآمدی هم برای پلیس در این حوزه وجود ندارد و تمام این مبالغ به خزانه دولت واریز می‌شود.

 در مراسمی از سامانه اخذ مالیات نقل و انتقالات خودرو در مجموعه تعویض پلاک میثم در جاده مخصوص کرج رونمایی شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.