| کد خبر: 241371 |

عملیات چاله پرکنی و لکه‌گیری سطح محورها در نوروز ۱۴۰۱

در راستای بهسازی و مرمت محورهای شریانی، اصلی و فرعی سطح استان مقدار ۲۹۰ کیلومتر به تناژ ۱۲۵ هزار تن انواع روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی و لکه گیری انجام پذیرفته است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در تشریح عملکرد یکساله این اداره کل گفت: جلوگیری از سرقت علائم راهنمایی و رانندگی، نصب ۶هزار علامت در جاده‌ها، شناسایی نقاط حادثه‌خیز، تمدید ورود موقت ناوگان افغانستانی و صدور بیش از ۳۱۵هزار فقره بارنامه از مهمترین اقدامات صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز، اسدالله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد یکساله این سازمان را تشریح کرد و گفت: در راستای بهسازی و مرمت محورهای شریانی، اصلی و فرعی سطح استان مقدار ۲۹۰ کیلومتر به تناژ ۱۲۵ هزار تن انواع روکش آسفالت تقویتی، حفاظتی و لکه گیری انجام پذیرفته است.

وی همچنین از بهسازی و تعریض ابنیه فنی ۳۸ دستگاه خبر داد و عنوان کرد:‌ همچنین تعداد ۱۴ دستگاه تبدیل آبنما بزرگ به پل در سطح حوزه در حال انجام است که چهار مورد آن به بهره‌برداری رسیده است.

به گفته مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، در سال ۱۴۰۰ تعداد سه نقطه حادثه خیز مصوب ایمن‌سازی شده است و عملیات چهار نقطه حادثه خیز مصوب نیز در دست اقدام است که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز نسبت به تکمیل عملیات اقدام خواهد شد.

وی با بیان اینکه جهت جلوگیری از سرقت علائم اقداماتی را در این اداره کل عملیاتی کرده‌ایم، گفت:‌ مستحکم سازی پنل‌های خورشیدی از طریق تهیه قاب برای پنل‌ها، خم کردن انتهای پیچ‌های تابلوها، استفاده از پنل‌های خورشیدی به جای کابل‌های برق در چراغ‌های چشمک زن، مفاصل نیوجرسی مفصلی به وسیله تک خال جوش و پوشاندن آن‌ها توسط مخلوط آسفالتی، ایجاد خندق و همچنین استقرار نیوجرسی در اطراف پایه‌های روشنایی سبب شده علائم و تابلوها از دسترس سارقان محفوظ بمانند.

جلال‌زاده با بیان اینکه در ۱۱ ماهه سال جاری حدود یکهزار و ۵۰ کیلومتر خط کشی سرد راه‌ها انجام شده است، گفت: همچنین بیش از شش هزار عدد تابلو علائم در جاده‌های استان نصب و میزان حدود ۲۲۸ کیلومتر شیار لرزاننده طولی (رامبل) و همچنین حدود ۶۰ کیلومتر شیب شیروانی در سطح استان اجرایی شده است.

تمدید ورود موقت ناوگان افغانستانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، اقدامات انجام گرفته در حوزه ترانزیت در سال ۱۴۰۰ را نیز تشریح و عنوان کرد: ۱۰ جلسه کمیته هماهنگی مرز ماهیرود، صدور و تمدید ورود موقت ناوگان افغانستانی، صدور پروانه تردد برای ناوگان خارجی ورودی به کشور از مرز ماهیرود،‌ پیگیری استفاده از ظرفیت پسکرانه‌ها و انتقال اظهارات سوخت تقطیری که صرفا در گمرک مستقر در پایانه مرزی ماهیرود قابل انجام بوده و به گمرک مستقر در منطقه ویژه بیرجند داده شده است از جمله اقدامات صورت گرفته در این حوزه بود.

وی افزود:‌ پیگیری نصب و احداث ایکس ری توسط گمرک، تایید کوتاژ ناوگان افغانستانی در سامانه تجارت فرامرزی، پیگیری به‌روزرسانی مسیرهای ترانزیتی، تهیه گزارشات تحلیلی و آماری برای دستگاه‌های اجرایی (استانداری، نمایندگی وزارت امورخارجه، دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی و ...)،‌ پیگیری طرح ساماندهی و نوبت دهی ناوگان حامل محمولات سوختی و رسیدگی به شکایات واصله از دیگر مواردی بود که طی یکسال اخیر در این اداره کل انجام شده است.

به گفته جلال‌زاده، پیگیری اجرایی شدن تبصره سه قانون تردد وسایط نقلیه خارجی در قلمرو جمهوری اسلامی ایران در مرز ماهیرود، پیگیری و وصول درآمدهای سازمان، از دیگر موارد مهمی بود که توسط این اداره کل به وقوع پیوست.

صدور بیش از ۳۱۵ هزار فقره بارنامه در خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، از صدور ۳۱۵هزار و ۴۵ فقره بارنامه توسط شرکت‌های حمل ونقل کالای استان در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت:‌ همچنین مقدار ۴۱۶ هزار تن  کالای اساسی از بنادر امام و چابهار به سطح استان حمل شده است.

انجام پنج برنامه برای نوروز ۱۴۰۱

وی در خصوص برنامه‌های نوروزی این اداره کل نیز گفت:‌ بازدید میدانی و رفع نواقص و کاستی‌ها با اولویت تابلوهای اخطاری، انتظامی و... و با اولویت محورهای شریانی، تجدید خط کشی با اولویت محورهای شریانی، شستشوی علائم، اجرای شیار لرزاننده (رامبل) و عملیات چاله پرکنی و لکه‌گیری سطح محورهای شریانی و اصلی در صورت لزوم را در نوروز ۱۴۰۱ در دستور کار خواهیم داشت.

افزایش تعداد جابه‌جایی مسافر نسبت به سال گذشته

جلال‌زاده با بیان اینکه در حوزه حمل و نقل نسبت به سال ۱۳۹۹، افزایش تعداد شرکت‌های حمل و نقل کالا و مسافر، تناژ بار و تعداد مسافر جابه‌جا شده را شاهد بودیم، اظهار کرد: ‌همچنین در حوزه راهداری افزایش در لکه‌گیری هندسی راه‌ها، اجرای خط کشی راه‌ها، شناسایی تخلفات حریم راه‌ها، عملیات اجرای شیار لرزاننده، مجوز اجرای تاسیسات زیر بنایی، تبدیل آبنما به پل و احداث و مرمت ابنیه فنی راه‌ها را نیز شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه حوزه فنی و راه‌های روستایی نیز نسبت به سال ۱۳۹۹ با افزایش روبه‌رو بوده است، گفت: دوربین‌های ثبت تخلف سرعت و تردد شماری و احداث و بهره برداری ازسه باب نمازخانه بین راهی در استان نیز از جمله شاخص‌های این اداره کل است که نسبت به سال گذشته پیشرفت قابل ذکری داشته است.

پیشنهاد ابلاغ درصد تخصیص اعتبارات در ابتدای سال

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه تامین و تخصیص اعتبارات در حد عملیات اجرایی است و باید افزایش چشمگیری داشته باشد، عنوان کرد: تخصیص اعتبارات غالبا در پایان سال ابلاغ می‌شود و زمان محدودی جهت هزینه‌کرد باقی می‌ماند، لذا پیشنهاد می‌شود در ابتدای سال درصد تخصیص اعتبارات مشخص و زمان ابلاغ نیز هرچه سریعتر انجام شود تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه بهسازی و روکش محورهای اصلی، فرعی و روستایی در اولویت پروژه‌ها است، اظهار کرد: در راستای بهسازی محورهای روستایی سطح استان حدود ۳۵ کیلومتر روکش آسفالت تقویتی و حفاظتی و لکه گیری معادل ۱۴.۱۵۰ تن آسفالت جهت مرمت محورهای مذکور انجام پذیرفته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.