| کد خبر: 241368 |

بازدید ۴/۵ برابری مسافران نوروزی از اماکن تاریخی

مسافران نوروزی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۴,۵ برابر بیشتر از اماکن تاریخی بازدید کردند و این یک اتفاق خوب در حوزه فرهنگ گردشگری و میراث به شمار می‌رود.

تین نیوز

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز پنجشنبه ۴ فروردین از ستاد هماهنگی خدمات سفر بازدید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، سعید اوحدی در این بازدید که به میزبانی سید مصطفی فاطمی دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر انجام شد در جریان فعالیت‌های این ستاد طی روزهای آتی قرار گرفت.

او پس از بازدید با حضور در جلسه‌ای با حضور نمایندگان ۲۳ ارگان تشکیل‌دهنده ستاد هماهنگی خدمات سفر، گزارش عملکردی از این دستگاه‌ها دریافت کرد.

در ابتدای این جلسه فاطمی دبیر ستاد گفت: «قبل از فرا رسیدن تعطیلات نوروز، ستاد هماهنگی خدمات سفر در تدارک فراهم کردن سفری ایمن و راحت برای هموطنان بود و از ماه‌ها قبل فعالیت‌های خود را برای خدمت‌رسانی به مسافران آغاز کرده بود.»

او افزود: «به‌دلیل کرونا زیرساخت‌های ما آسیب‌دیده بود و باید تلاشی مضاعف انجام می‌دادیم تا به دوران قبل از کرونا در استراحتگاه‌ها و مکان‌های اقامتی بازگردیم.»

فاطمی تشریح کرد: «امروز شاهد آن هستیم که در استان‌های مختلف و با همکاری استاندارها توان ما در میزبانی از مسافران نوروزی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است.»

او ادامه داد: «شب گذشته با پیک اقامت در استان‌ها روبه‌رو بودیم و در برخی از شهرها و استان‌ها به حد اضطرار رسیدیم. در شهرهای مشهد، شیراز و یزد در مساجد و تکایا به روی مردم باز شد و مسافران در این اماکن ساکن شدند. در ورودی حرم امام رضا(ع) و امامزاده‌ها شاهد بودیم که مردم این شهرها مسافران را برای اسکان به منازل خود می‌برند و این همدلی از طرف مردم جای قدردانی دارد.»

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر افزود: «توصیه‌های سفر به حضور در شهرهای مکمل در نوروز امسال مورد استقبال مسافران قرار گرفته است و بیشترین رشد را بین استان‌ها و شهرهای مکمل مقصد در خراسان جنوبی داشته‌ایم. بیشترین رشد را از لحاظ مسافرگیری و سفر نیز در استان بوشهر داشته‌ایم.»

در ادامه سعید اوحدی ضمن تبریک سال نو به حاضران در این جلسه با اشاره به دعای تحویل سال گفت: «در دعای تحویل سال که برای ما به یادگار مانده است، به تحول و انقلاب درونی تاکید شده است و اگر انسان اراده قوی داشته باشد، این انقلاب و تحول درون رخ خواهد داد. این دعا در زمانی قرائت می‌شود که در عالم خلقت و طبیعت هم تحولی عظیم رخ می‌دهد. برای حال احسن باید شاخص داشت و اگر حال درون پیدا کردیم، حال خوب است. شهدا شاخص این دگرگونی و حال درون و معنوی بودند و به این تحول عظیم رسیدند.»

او ادامه داد: «مقام معظم رهبری در بیانات خود تاکید داشتند و فرموده‌اند که آنچه که یک کشور و ملت را از شر دشمنان و بدخواهان حفظ می‌کند، اقتدار معنوی است و شکر خدا شاهدیم که در کشور از اقتدار معنوی برخورداریم.»

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی ادامه داد: باید زمینه را برای آشنایی مردم با فرهنگ، سنت و آموزه‌های دینی فراهم کرد. باید از خداوند درخواست کنیم تا به ما توفیق بدهد که خدمتگزار مردم باشیم.»

اوحدی ادامه داد: «کار بزرگی در ستاد هماهنگ خدمات سفر صورت گرفته و برنامه‌ریزی درست و بموقع برای مسافران انجام شده است. از تمام دستگاه‌های حاضر در این ستاد باید تشکر کنم و شما هم افتخار کنید به این همدلی و همبستگی که در بین شما و برای خدمت به مردم وجود دارد.»

او افزود: «سال‌هاست که دشمن بر طبل ناامیدی می‌کوبد و می‌خواهد مردم را سرخورده کند اما در نوروز شاهدیم که چه شور و نشاطی بین مردم وجود دارد. شما در این نشاط شریک هستید و این یک توفیق الهی برای شماست. عزم، اراده و نیت شما خدمت به مردم بوده و قطعا خداوند به شما پاداش خیر عطا خواهد کرد.»

اوحدی عنوان کرد: «مسافران نوروزی در نوروز امسال نسبت به سال گذشته ۴,۵ برابر بیشتر از اماکن تاریخی بازدید کردند و این یک اتفاق خوب در حوزه فرهنگ گردشگری و میراث به شمار می‌رود. ما قطعا نگران اقامت مسافران در سفرهای نوروزی هستیم، اما از طرفی هم از این حجم شور و نشاط موجود در بین مردم خوشحالیم.»

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی اظهار کرد: «مسئولان و مدیران دولتی باید نگاه ویژه به حوزه گردشکری و میراث‌فرهنگی داشته باشند. جدای از سفرهای نوروزی و مسافران داخلی باید نگاه جدی به مسافران خارجی هم داشته باشیم. حوزه گردشگری با بقیه حوزه‌ها تفاوت عدیده‌ای دارد، در حوزه گردشگری خدمات‌گیرنده در فرآیند تولید حضور دارد؛ اگر این خدمات نامناسب باشد دیگر بازگشت‌پذیر نیست. مسافر در طول سفر باید بتواند از خدمات سفر استفاده کند و باید حتما تلاش کنیم رضایت مردم را در کمترین زمان برآورده کنیم.»

او در پایان گفت: «نسبت به دوره قبل از کرونا و دو سال گذشته ۶۰ درصد افزایش بازدیدکننده از اماکن تاریخی و فرهنگی داشته‌ایم. فلسفه ستاد هماهنگی خدمات سفر خدمت به مسافران است و امیدوارم که بتوانیم این رسالت را به درستی انجام دهیم.»

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: میراث آریا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.