خصوصی سازی و واردات خودرو؛ دو راهکار اساسی برای کاهش اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خصوصی سازی صنعت خودرو و واردات خودرو به کشور را از راهکارهای کاهش اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار برشمرد.
به گزارش تین نیوز، مصطفی رضا حسینی قطب آبادی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرواظهار داشت: متاسفانه کشور ما از یک مدل اقتصادی نامنظم برخوردار است و علیرغم اینکه اقتصاد کشور باید مبتنی بر آموزه های دینی باشد اما فساد اسلامی از ربا در بانک ها آغاز شده و این جریان در ادامه وارد چرخه تولید از جمله تولید خودرو شده و باعث شده خودروسازان خودروهایی تولید کنند که با زیان همراه باشد.
کمیسیون صنایع، «سند تحول» خودرو را تدوین میکند
کنسرسیوم خودروئی در بخش خصوصی، همکار جدید دولت میشود
وی افزود: به زعم خودروسازان عامل زیان دهی در صنعت خودرو اختلاف زیاد قیت تمام شده با قیمت فروش خودرو است به این دلیل که صنعت خودرو تحت اختیار دولت است و هر شخصی موفق به خرید خودرو به قیمت کارخانه نمی شود در نتیجه عرضه کاهش و تقاضا افزایش می یابد.
نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به نظر می رسد دولت به عمد با کاهش عرضه خودرو قصد دارد بین قیمت کارخانه و بازار فاصله ایجاد کند و مافیا و دلالان نیز از این گپ به وجود آمده، عرضه و توزیع ناعادلانه خودرو و فضای نامناسب اقتصادی و سیاسی حاکم بر صنعت خودرو استفاده می کنند و به التهاب بازار خودرو دامن می زنند. البته این مسأله تنها منوط به صنعت خودرو نیست و در مورد محصولات کشاورزی نیز نمود پیدا می کند.
قطب آبادی با صراحت بیان کرد: متاسفانه افرادی بر مسند مدیریت صنعت خودرو نشسته اند که فاقد تجربه و تخصص کافی برای مدیریت در این حوزه هستند و تا زمانی که این هرج و مرج مدیریتی تداوم داشته باشد شاهد چنین مسائلی در صنعت خودرو هستیم و متضرر آن طبقه ضعیف جامعه خواهد بود.
وی در پاسخ به این سوال که چه راهکاری برای کاهش اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار پیشنهاد می کنید، گفت: راهکار درست همان کاری است که خودروسازی جهان انجام داده است. بنابراین طبق اصل 44 قانون اساسی کشور و فرمایشات مقام معظم رهبری با خروج دولت از صنعت خودرو این صنعت نظم خواهد گرفت.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو خودروساز بزرگ باید همان راهی را در پیش بگیرند که خودروسازان خصوصی گرفته اند،ادامه داد: بدین ترتیب مصرف کننده نیز دارای حق انتخاب برای خرید خودرو است و بر اساس قدرت خرید خود، خودرو خریداری می کند و خودروساز نیز می داند که در صورت تولید محصول بی کیفیت مشتری ندارد و در نتیجه رقابت ایجاد می شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین اولین قدم برای کاهش اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار خروج دولت از صنعت خودرو و گام بعدی ایجاد رقابت در صنعت خودرو است که با ورود خودروهای خارجی به کشور ایجاد می شود. ضمن اینکه منافع دولت از اختلاف قیمت خودرو در بازار و کارخانه حذف می شود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.