| کد خبر: 241271 |

مبلغ مورد نیاز برای نگهداری راه‌ها ۶۰ هزار میلیارد تومان است

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: نگهداری راه‌های موجود نیازمند ۶۰ هزار میلیارد تومان بودجه است در حالی که بودجه کل وزارت راه ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

تین نیوز

صدیف بدری نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تخصیص منابع مالی در بودجه ۱۴۰۱ برای نصب دوربین‌های بین‌شهری گفت: از محل اعتبارات حوادث، دولت منابعی را برای خرید تجهیزات راهداری و کاهش تصادفات در نظر گرفته است. همچنین کمیسیون تلفیق با اضافه کردن الحاقیه‌هایی به بودجه مواردی مجزا برای بخش راهداری و راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته است.

بدری افزود: نسبت به سال گذشته مجلس برای خرید تجهیزات راهداری توجه ویژه‌تری داشته است و تمام سعی خود را می‌کنیم که در صحن علنی مجلس هم آن را به تصویب اکثریت نمایندگان مجلس برسانیم.

وی در خصوص افزایش تجهیزات راهداری گفت: هرچه قدر کنترل بیشتر صورت بگیرد، ما شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای کمتری خواهیم بود؛ این تجهیزات یک ابزار سلبی برای رانندگان ایجاد می‌کنند که با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

نایب رئیس دوم کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در کنار تجهیزات راهداری باید به بحث راه‌سازی و جاده‌ها نیز توجه ویژه بشود تا نقاط حادثه خیز اصلاح شود. همچنین صنعت خودروسازی نیز در کنار سایر عوامل می‌تواند نقش پررنگی در کاهش تلفات داشته باشد

وی در ادامه افزود: دولت حمایت‌های بودجه‌ای خوبی از این سازمان نکرده است. در حال حاضر بر اساس گزارش سازمان راهداری نگهداری راه‌های موجود اعم از بهسازی و لکه گیری و پروژه‌های در دست اجرا نیازمند ۶۰ هزار میلیارد تومان پول است در صورتی که کل بودجه وزارت راه و شهرسازی حول و حوش ۲۰ هزار میلیارد تومان است.

بدری با اشاره به نقش سازمان راهداری در کنترل کیفی جاده‌ها گفت: با توجه به امکانات موجود و همچنین بودجه اختصاص یافته به آن این سازمان عملکرد خیلی خوبی داشته است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.