| کد خبر: 241249 |

تکنولوژی اتوبوس های برقی در دست مهندسان ایرانی:

تولید اتوبوس برقی؛ محصول مشترک گروه مپنا و شرکت عقاب افشان

شتاب صفر تا 30 کیلومتر بر ساعت در 12 ثانیه و بیشینه سرعت 80 کیلومتر بر ساعت (محدود شده) در کنار قابلیت شارژ فوق سریع در 20 دقیقه از جمله دیگر ویژگی های اتوبوس زیما هستند.

تین نیوز

چندماهی است که اخبار متعددی در خصوص خودروهای برقی تولید داخل و ایرانی منتشر می شود ولی از میان انواع و اقسام این خودروها، بی شک فناوری گروه صنعتی مپنا و گروه مکو (زیر مجموعه مپنا) یکی از کامل ترین هاست که در طول سال 1400 چندین خودرو مختلف در کلاس های سواری، وانت و اتوبوس را به صورت برقی و هیبریدی معرفی کردند و حالا نیز آزمایش عملی اتوبوس زیما به عنوان محصول مشترک مپنا و شرکت عقاب افشان در خیابان های تهران آغاز شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از دیجیاتو، اتوبوس زیما در واقع محصولی از شرکت شتاب (شرکت مشترک مکو عقاب افشان) است که از خردادماه امسال معرفی شده و تاکنون نیز به صورت آزمایش در شهرهای اصفهان و مشهد به کار گرفته شده است. حالا این اتوبوس به تهران رسیده تا عملکرد خود را در شرایط پایتخت نشان دهد.( برای دیدن فیلم روی عبارت اینجا کلیک کنید)

اتوبوس برقی مپنا
اتوبوس برقی مپنا و عقاب افشان

مشخصات فنی اتوبوس برقی زیما

دو موتور الکتریکی با گشتاور عظیم 18550 نیوتن متر و هشت پکیج باتری لیتیوم یون به ظرفیت 318 کیلووات ساعت نیرو بخش این اتوبوس برقی هستند، عمر باتری ها در حدود 5000 سیکل برآورد شده است که رقمی مناسب در مقایسه با سایر اتوبوسهای برقی محسوب می شود.

اتوبوس برقی مپنا 2
تصویری از اتوبوس برقی مپنا و عقاب افشان

همچنین زیما از قابلیت شارژ خودکار در زمان ترمزگیری برخوردار است و موتورهای برقی در چنین شرایط عملا تبدیل به ژنراتور می شوند.

اتوبوس برقی مپنا 1
اتوبوس برقی مپنا و عقاب افشان

شتاب صفر تا 30 کیلومتر بر ساعت در 12 ثانیه و بیشینه سرعت 80 کیلومتر بر ساعت (محدود شده) در کنار قابلیت شارژ فوق سریع در 20 دقیقه از جمله دیگر ویژگی های اتوبوس زیما هستند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.