| کد خبر: 241224 |

◄ جزئیات خروج هواپیمای پرواز تهران-استانبول از باند فرودگاه

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری از تلاش برای انتقال هواپیمای «دچار نقص فنی پرواز تهران-استانبول» به پارکینگ فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد.

تین نیوز

حسن رضایی فر در بخش خبری ۱۳ شبکه خبر سیما درباره خروج هواپیمای پرواز امروز تهران-استانبول از باند فرودگاه امام خمینی (ره) در هنگام برخاست اظهار کرد: ساعت ۱۰:۵۰ دقیقه امروز شنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۰۰ با شماره پرواز ۴۸۰۵ از مبدأ فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد فرودگاه استانبول با ۲۶۰ مسافر و ۱۲ خدمه پروازی اقدام به پرواز می‌کند که در حین روش بر روی باند ۲۹ راست فرودگاه امام خمینی (ره)، خلبان متوجه نقص در چرخ‌های هواپیما می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، وی ادامه داد: خلبان این پرواز تصمیم به انصراف از پرواز می‌گیرد لذا در حین کاهش سرعت بر روی باند، هواپیما به سمت چپ منحرف می‌شود و چرخ‌های ارابه فرود آن از باند خارج و هواپیما متوقف می‌شود.

مدیرکل دفتر بررسی سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: همه مسافران سالم هستند و از هواپیما تخلیه و به ترمینال منتقل شدند؛ از مسافران پذیرایی می‌شود تا یا هواپیما رفع نقص شده یا هواپیمای جایگزین در نظر گرفته شود و مسافران به پرواز خود ادامه دهند.

رضایی فر یادآور شد: هواپیما در حال حاضر در باند فرودگاه امام خمینی (ره) است و باید به پارکینگ منتقل و بررسی شود که اگر نقص قابل رفع است، نقص فنی برطرف و مجدداً پرواز انجام شود وگرنه شرکت هواپیمایی معراج باید پرواز جایگزین در نظر بگیرد و مسافران را به مقصد منتقل کند.

وی ادامه داد: محدودیتی در فرودگاه امام خمینی (ره) داریم و آن اینکه باند ۲۹ راست بسته است؛ اولین کاری که فرودگاه امام خمینی (ره) باید انجام دهد این است که باند ۲۹ راست را عملیاتی کند و محدودیت پروازها رفع شود؛ هر چند که پروازها از باند ۲۹ چپ در حال انجام است اما باید اول هواپیمای مانده روی باند ۲۹ راست به پارکینگ منتقل شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.