| کد خبر: 241222 |

◄ تلاش برای تحقق سهم ۲۵ درصدی سهم اتوبوسرانی در جابه‌جایی‌های تهران

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: با وجود مسائل و مشکلات ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه و سختی‌هایی که به دلیل کمبود اتوبوس و فرسودگی ناوگان متحمل شدیم، رانندگان و کارکنان شرکت واحد تمام توان خود را برای خدمات‌رسانی حداکثری به شهروندان به‌کار گرفتند.

تین نیوز

بهرام نکاحی در دیدار پایان سال با کارکنان اداره مرکزی این شرکت که صبح امروز در مسجد ثارالله برگزار شد، با ابراز امیدواری نسبت به تحقق سهم ۲۵ درصدی جابه‌جایی مسافران در تهران از سوی ناوگان اتوبوسرانی در سال ۱۴۰۱، افزود: با تدابیر شهردار تهران و حمایت مدیریت شهری از شرکت واحد، همه تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در سال جدید، شاهد ارتقای کیفی و کمّی خدمات ناوگان اتوبوسرانی که در ارتقا و بهبود کیفیت زندگی در شهر تهران مؤثر است، باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ سرپرست شرکت واحد با اعلام اینکه سهم اتوبوسرانی در سفرهای درون‌شهری در حال حاضر تنها ۴ درصد است، خاطرنشان کرد: با استفاده حداکثری از ظرفیت ها و بازسازی و نوسازی ناوگان، سعی می‌کنیم به سمت تحقق سهم ۲۵ درصدی اتوبوسرانی در جابه‌جایی‌های روزانه تهران حرکت کنیم.

نکاحی همچنین با تأکید براینکه «طرح استقبال از بهار» در تمامی دستگاه‌ها و مناطق شهرداری به طور جامع در حال برگزاری است، افزود:  در حوزه اتوبوسرانی علاوه بر به‌کارگیری ظرفیت حداکثری ناوگان، طرح «استقبال از بهار» در پایانه‌ها، توقفگاه‌ها، سامانه‌ها و مراکز تعمیرگاهی در حال اجراست همچنین به نظافت و وضعیت فعال بودن اتوبوس‌ها رسیدگی شده تا برای ایام پایان سال و خدمات رسانی در سال جدید آماده باشند.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ضمن اشاره به فرسودگی شدید ناوگان در سال‌های اخیر گفت: برای نوسازی اتوبوس‌ها در بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی خوبی شده و تلاش شهردار بر این است که با ظرفیت‌های جدید و نوسازی و بهسازی ناوگان در خدمت مردم تهران باشیم.

نکاحی با بیان اینکه در حوزه بهره برداری و فنی تمام تلاش بر این بوده است که حداکثر ظرفیت اتوبوس‌های فعال استفاده شود تا با توجه به شلوغی و ازدحام بهترین خدمات رسانی صورت گیرد و پاسخگوی نیاز حمل و نقلی در سطح شهر باشیم، اظهارکرد: در ایام تعطیلات نوروز که همه به سفر می‌روند و در کنار خانواده‌های خود هستند، نیروهای انسانی اتوبوسرانی در تمام شبانه روز مشغول به خدمات رسانی خواهند بود.

وی در ادامه درباره بازنشستگی رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی و کمبود راننده در خطوط تندرو ویژه گفت: امیدواریم مشکلات در خصوص کمبود نیروی انسانی در سال آینده برطرف شود. تعدادی از رانندگان در آستانه بازنشستگی هستند بنابراین تدابیری در حوزه منابع انسانی اندیشیده شده است تا از ظرفیت‌های بازنشستگان در کنار نیروهای جدید استفاده شود. بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر، نیروهای جدید نیز در سال جدید جذب خواهد شد.

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در ادامه توضیح داد: با توجه به قوانین ابلاغی، استفاده از ظرفیت‌های شرکت تأمین نیرو وابسته به شهرداری است و بخشی دیگر از آن توسط بخش خصوصی جایگزین خواهند شد. در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شده است تا در سال آینده مشکلی در این زمینه نداشته باشیم.

نکاحی در پایان گفت: درحال حاضر ۵۰۰۰ دستگاه اتوبوس در شهر تهران وجود دارد که تعداد اتوبوس‌های فعال کمتر از ۳۰۰۰ دستگاه است. با توجه به خرید اتوبوس‌های جدید امید است که بتوانیم ناوگان را نوسازی کنیم و به شرایط مطلوبی برای خدمت رسانی به شهروندان تهرانی برسیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.