| کد خبر: 241192 |

فاز نخست بزرگراه اردبیل-مشگین‌شهر سال آینده بهره‌برداری می‌شود

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: عملیات اجرایی بزرگراه اردبیل-مشگین شهر شتاب گرفته و پیش بینی می‌شود فاز اول این پروژه سال آینده به بهره برداری برسد.

تین نیوز

محبوب حیدری افزود: ۱۳ کیلومتر از مسیر دوبانده اردبیل - مشگین شهر در مرحله خط ‌کشی ، گاردریل و نصب علایم قرار دارد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی سال آینده این مسیر به روی خودروها گشوده می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی افزود: از ۹ دستگاه تقاطع‌های غیر همسطح باقی مانده در مسیر اردبیل – مشگین شهر عملیات اجرایی احداث ۲ دستگاه زیرگذر مهم در این مسیردر دست اجراست.

حیدری ادامه داد: عملیات اجرایی هفت تقاطع دیگر مسیر اردبیل – مشگین‌شهر هم در سال آینده شروع خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از افتتاح و بهره برداری ۵۰ کیلومتر بزرگراه در اواخر فروردین ماه سال آینده در این استان خبر داد.

حیدری افزود: این بزرگراه‌ها مربوط به بزرگراه اردبیل-سرچم،اردبیل-گرمی و پارس آباد -سربند است که دارای پیشرفت مطلوبی بوده و تلاش بر این است این پروژه ها در زمان مقرر به بهره برداری برسد.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه‌ها میزان تصادفات در استان کاهش می‌یابد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در جاده های این استان قرار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.