| کد خبر: 241182 |

رشد ۱.۵ برابری تولید خودرو در سال آینده دست یافتنی است

وزیر صمت گفت: ایران خودرو برنامه افزایش تولید خودرو تا ۷۰۰ هزار دستگاه و همچنین سایپا تا ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو برای سال آینده را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

تین نیوز

سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز چهارشنبه ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۰ در بازدید از دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو در جمع خبرنگاران با توجه به دستور ۸ ماده‌ای رئیس جمهور درباره تحول در صنعت خودرو، گفت: رئیس جمهور به افزایش ۱.۵ برابری تولید خودرو در سال آینده و افزایش کیفیت خودرو تأکید داشته‌اند، همچنین موضوع افزایش میزان گارانتی خودرو از ۲ به ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر را تأکید کرده‌اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه با ایران خودرو و سایپا گفتگو‌هایی انجام شده تا دو خودروساز برنامه‌های مورد تاکید رئیس جمهور را محقق سازند، گفت: براین اساس ایران خودرو برنامه افزایش تولید خودرو تا ۷۰۰ هزار دستگاه در سال آینده و همچنین سایپا برنامه افزایش ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو برای سال آینده را در دستور کار قرار داده‌اند.

فاطمی امین اظهار داشت: شرکت سایپا حدود ۸۰ هزار خودرو در کف پارکینگ داشت که این تعداد خودرو تا شنبه هفته آینده به ۴۲ هزار دستگاه کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور تأکید کرده‌اند تا تعداد خودرو‌های کف پارکینگ به حد استاندارد برسد، گفت: حد استاندارد به معنای این است که حداکثر معادل تولید دو هفته خودرو در پارکینگ‌ها موجود باشد.

فاطمی امین افزود: براین اساس مدیرعامل سایپا قول داده تا آخر امسال تعداد خودرو‌های موجود در کف پارکینگ این خودروساز به ۴۴ هزار دستگاه کاهش یابد و تا پایان فروردین سال آینده نیز به ۲۰ هزار دستگاه خودرو برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد مانع‌زدایی از تولید گفت: کار‌های زیادی انجام شده در این خصوص بیش از ۲۰۰ مسئله شناسایی شده که بیشترین مشکل مربوط به تأمین مالی زنجیره‌ای است.

فاطمی امین اظهار داشت: در مورد تأمین مواد اولیه هم اقدامات خوبی انجام خواهد شد و تمام مسائلی که بنگاه‌ها با آن مواجه هستند را شناسایی کرده‌ایم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.