| کد خبر: 241181 |

◄ سهم ناوگان ریلی از حمل بار در استان مرکزی ناچیز است

سرپرست اداره کل راه آهن اراک گفت: سالیانه ۲۱ میلیون تن بار در استان جابجا می‌شود و سهم ناوگان ریلی از این میزان ناچیز و تنها یک میلیون تن است.

تین نیوز

سعید ترکی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجموعه راه آهن با توجه به مسئولیت‌ها و وظایفی که دارد بعد از ۲ سال سخت و شرایط کرونایی، امسال در تلاش است خدمات رفاهی و سطح رضایتمندی مردم را بالا برده و نوروز متفاوتی را برای مسافرین عزیز رقم بزنیم.

به گزارش تین نیوز، سرپرست اداره کل راه آهن اراک افزود: پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی در ۸ و ۹ اسفندماه انجام شد و بیش از ۲۹ هزار صندلی برای سفرهای نوروزی تدارک دیده شده است که ۵۰ درصد به صورت اینترنتی و ۵۰ درصد هم از دفاتر تهیه بلیت صورت گرفته است.

سعید ترکی تاکید کرد: در حوزه نیروی انسانی، کلاس‌هایی برگزار شده است تا رفتارهای کارکنان راه‌آهن در خور شأن مردم عزیز باشد. در حوزه اوقات فراغت نیز برای مسافرانی که در ایستگاه منتظر هستند، برنامه‌های ورزشی و رفاهی تدارک دیده شده است.

سرپرست اداره کل راه آهن اراک گفت: در حوزه بهداشت نیز تمامی مکان‌ها را ضدعفونی می‌کنیم و کوپه‌ها پیش از سوارشدن مسافران پلمپ می‌شود. در مورد محدودیت‌ها هم کوپه‌ها را به صورت ۸۰ درصد ظرفیت به فروش می‌رسانیم. یک سامانه هم تدارک دیده شده است که نظرات، انتقادات و پیشنهادات مردم را دریافت می‌کند.

سعید ترکی با اشاره به رشد آمار سفرها اظهار کرد: در ایام نوروز، تعداد ۶ هزار و ۸۰۰ صندلی برای قطار اراک مشهد تدارک دیده شده است. ظرفیت قطارها اضافه شده و تعداد سالن‌ها افزایش یافته است. علاوه بر مسیر مشهد، در مسیرهای تهران، اهواز و دیگر مسیرها نیز استفاده جابجایی مسافر صورت می‌گیرد و میزان رشد مسافران در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۶۰ درصد است.

وی با اشاره به فعالیت در زمینه حمل ریلی بار بیان کرد: ۲۱ میلیون تن بار در استان جابجا می‌شود که فقط یک میلیون به حمل ریلی اختصاص یافته و به دنبال افزایش سهم جابجایی ریلی هستیم. ۳۰ درصد بار کل کشور باید با ریل حمل شود و آمار استان مرکزی متناسب با هدفگذاری نیست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.