| کد خبر: 241154 |

◄ ظرفیت افتتاح بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی به صورت سالانه

عملکرد بخش ریلی کشور در حوزه زیرساخت‌های ریلی با عبور از متوسط سال‌های گذشته حاکی از آن است که در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز و تمرکز بر این حوزه، امکان بهره‌برداری بیش از ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در کشور طی مدت یک سال وجود دارد.

تین نیوز

خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره بر عملکرد درخشان شرکت ساخت در بخش توسعه زیرساخت‌های ریلی طی سال جاری خاطرنشان کرد: متوسط ریل‌گذاری کشور پیش از این حدود ۲۰۰ کیلومتر و بهره‌برداری از آن نیز ۱۷۰ کیلومتر در سال بود اما سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۵۰ کیلومتر ریل‌گذاری آن هم با ریل تولید ملی انجام شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، وی افزود:‌ این عملکرد قابل قبول نشان‌گر آن است که ما می‌توانیم ریل مورد نیاز خود را در داخل کشور تولید و به مرحله مصرف برسانیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: از سوی دیگر بهره‌برداری از ۴۵۰ کیلومتر مسیر ریلی طی یک سال، حاکی از توان اجرایی بخش ریلی کشور است و به شرط تامین اعتبار می‌توان سالانه بالای ۵۰۰ کیلومتر مسیر ریلی را به بهره‌برداری رساند.

وضعیت تکمیل پروژه‌های ریلی مهم کشور

عباس خطیبی، عضو هیأت مدیره و معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت نیز به بهره‌برداری از چند پروژه مهم ریلی در کشور اشاره کرد و افزود: علاوه بر پروژه بزرگ راه آهن یزد-اقلیم، ‌ریل‌گذاری راه آهن زاهدان- -خاش با طول ۱۵۴ کیلومتر، ‌راه آهن بستان آباد- تبریز با طول ۴۴ کیلومتر و راه آهن همدان-سنندج با طول ۱۵۲ کیلومتر و با هدف اتصال مرکز کردستان به شبکه ریلی کشور نیز به اتمام رسید.

وی ادامه داد: همچنین ریل‌گذاری ۱۲ کیلومتر از پروژه بزرگ راه آهن ۳۵ کیلومتری رشت-کاسپین نیز در سال ۱۴۰۰ تکمیل شد.

گفتنی است ایجاد تحول در حمل و نقل و توسعه خطوط ریلی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم بوده و رستم قاسمی و زیر راه و شهرسازی نیز پیش از این از اجرای طرح ویژه تحول حمل و نقل در سال ۱۴۰۱ خبر داده بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    قبلا صحبت سالانه ۱۰۰۰کیلومتربودحال نصف شد؟!۱۱۰۰۰کیلومتر عقب ماندگی وکسری کی جبران میشود؟!