| کد خبر: 241079 |

◄ اجازه تردد دو طرفه در جاده چالوس داده نمی شود

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه عملیات بازسازی محور چالوس در حال انجام است اما اجازه تردد دو طرفه در محوری که رانش زمین رخ داده فعلا داده نمی شود، گفت: عملیات بازسازی جاده چالوس قبل از سال نو انجام می‌شود.

تین نیوز

 پس از رانش زمین به طول ۵۰ کیلومتر در ۲۱ اسفندماه امسال در جاده چالوس، عملیات اجرایی کاهش مخاطرات زمین‌لغزش این محور در حوالی «پل زنگوله» از چند روز پیش آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، منطقه موردنظر نرسیده به سیاه‌بیشه شیب تندی دارد و با توجه به اینکه از دهه ۷۰ تاکنون سه زمین لغزش در آن حوالی رخ داده، ضرورت دارد تا راهکارهایی در سریعترین زمان ممکن، عملیاتی و اجرایی شود تا از گسترش توده لغزشی به سمت دامنه کوه جلوگیری به عمل آید و یک سمت کوه قابلیت استفاده پیدا کند.

اکنون عملیات اجرایی برای کاهش مخاطرات این زمین‌لغزش آغاز شده و از آنجایی که عملیات اجرایی کار زمانبری است، سازمان راهداری قول داده که این عملیات همچنین با توجه به اینکه ورود ماشین آلات سنگین در منطقه  ایجاد اشکال می‌کند عملیات اجرایی ترمیم جاده باید با دقت و به آرامی ادامه یابد.

امروز معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در نشست خبری برخط امیدواری کرد که این کار پیش از شروع تعطیلات به اتمام برسد تا ایمنی تردد کنندگان به خطر نیفتد و امکان استفاده از محور چالوس در تعطیلات نوروز فراهم باشد.

«رضا اکبری» درباره اینکه امکان تردد از چالوس برای مسافران نوروزی فراهم می‌شود یا خیر، گفت: بلافاصله بعد از اینکه چالوس دچار ترک خوردگی شد تیمی از کارشناسان سازمان راهداری به همراه پیمانکاران مجرب که در این زمینه تخصص داشتند از شرکت آزادراه تهران- شمال در محل حادثه حاضر شدند و نظرات جمعی اخذ شد.

وی با بیان اینکه فعلا اجازه تردد دو طرفه در نقطه رانش زمین را نمی‌دهیم، افزود: اکنون سونداژ اولیه در حال انجام است و بازسازی این محور از ساعاتی پیش آغاز شده است. اما اگر اطمینان پیدا نکنیم، اجازه تردد دو طرفه را در محور چالوس نخواهیم داد و این تصمیم سازمان است.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: در تلاشیم هستیم محور چالوس را برای تردد نوروزی مسافران بازگشایی کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.