| کد خبر: 241066 |

◄ افزایش ساعت کار مترو در پایان سال

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، اقدامات این مجموعه برای کاهش ازدحام مسافران در ایستگاه‌های مترو تهران در ایام پایانی سال را تشریح کرد.

تین نیوز

مهدی شایسته اصل، درباره دو اقدام مهم برای کاهش ازدحام مسافران و تسهیل در تردد شبانگاهی شهروندان در روزهای پایانی سال، گفت: معمولاً برای روزهای پایانی سال به علت ازدحام مسافران در خطوط مرکزی شهر نظیر ایستگاه‌های پانزده خرداد، تئاتر شهر، امام خمینی (ره)، میدان انقلاب اسلامی، سعدی و…، اعزام قطارهای فوق‌العاده پیش بینی می‌شود.

به گزارش تین نیوز، به گفته مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، این قطارها در ساعات اوج سفر مسافران در خطوط مترو فعال می‌شوند.

شایسته اصل ضمن اشاره به افزایش ساعت فعالیت و سرویس دهی شبکه مترو تهران، عنوان کرد: طبق مصوبه جلسه معاونت حمل و نقل با مدیران پلیس راهور، قرار شد که پایان ساعت کاری ایستگاه‌های مترو از ساعت ۲۲:۰۰ به ۲۳:۰۰ افزایش یابد. بنابراین شهروندان می‌توانند یک ساعت بیشتر از مترو برای سفرهای درون شهری خود استفاده کنند.

وی درباره خرابی مدار راه ایستگاه میرداماد و یک قطار در هفته گذشته که سبب افزایش سرفاصله زمانی شده بود، گفت: هفته گذشته یک خرابی در ساعت ۷ تا ۱۰ صبح در ایستگاه میرداماد رخ داد، مدار راه خرابی خط را به سیگنالینگ ارسال نمی‌کرد اما زمانی که قطار به محدوده می‌رسد سرعتش برابر با صفر می‌شود. عوامل فنی به مسئله ورود کردند و مشخص شد که شکستگی ریل وجود ندارد (معمولاً در این مواقع ممکن است که شکستگی ریل ایجاد شده باشد).

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در ادامه اضافه کرد: همچنین با توجه به مشخص نشدن علت در سیگنالینگ، تعمیرات اساسی صورت گرفت و قطعات آن قسمت از مدار راه تعویض شد تا مشکل برطرف شود. در همین هنگام دو حرکت قطار کنسل شد؛ به علت فرسودگی ناوگان، افزایش عمر قطعات و نرخ مصرف زمان مشخصی که قطعات دارند، ممکن است که به هر دلیلی این مشکلات به‌وجود آید.

شایسته اصل ضمن اشاره به خرابی یک قطار در روز بعد از این حادثه، گفت: روز بعد از این حادثه، مشکل دیگری در خود قطار شکل گرفت که پس از خروج مسافران، قطار از مدار خارج شد و فعالیت خط به حالت عادی بازگشت. همین موضوع باعث افزایش سرفاصله زمانی می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.