| کد خبر: 241019 |

◄ اجرای طرح کنترل مبدا- مقصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی در نوروز ۱۴۰۱

مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای گفت:طرح کنترل مبداء-مقصد ناوگان حمل‌و نقل عمومی جاده‌ای در راستای ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی در نوروز امسال اجرا می‌شود.

تین نیوز

 فرهاد مهریاری با بیان این خبر اظهار داشت: پیش از آغاز سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۱ ، اقدامات مربوط به برنامه‌ریزی و فراهم آوردن تمهیدات لازم در زمینه ارتقای ایمنی سفرهای نوروزی و تأمین ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی با برگزاری جلسات کارشناسی با اصناف و تشکلهای صنفی و پلیس راهور انجام شد .

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وی بیان کرد : افزایش زمان ارائه خدمات در مراکز معاینه فنی در سراسر کشور ، پیاده‌سازی سامانه کنترل هوشمند و برخط مراکز معاینه فنی ، کنترل تردد ناوگان حمل و نقل عمومی از طریق سامانه های هوشمند جاده ای و  اجرای طرح کنترل مبداء-مقصد ناوگان عمومی در سطح شبکه راه های کشور از جمله اهم اقداماتی است که با نظارت و حضور مدیران و کارشناسان ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور به اجرا درخواهد آمد .

وی در خصوص اجرای طرح کنترل مبداء-مقصد ناوگان عمومی جاده ای بیان داشت: با توجه به این که طرح کنترل و نظارت بر تردد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای با تاکید بر ناوگان اتوبوسی و مینی بوسی تاثیر قابل توجهی در افزایش ایمنی تردد ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای داشته است، به جهت ارتقای ایمنی تردد و بررسی وضعیت ایمنی ناوگان عمومی جاده ای در آستانه سفرهای نوروزی طرح مذکور اجرا خواهد شد.

وی اضافه کرد: این طرح پیش از شروع سفرهای نوروزی امروز(یکشنبه) بصورت یک مانور سراسری در سطح شبکه راه های کشور و در محل گلوگاه‌های پرتردد ( پاسگاه های پلیس راه و راهدارخانه ها ) و با همکاری پلیس راه استان‌ها و ادارات استانی و شهرستانی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به مورد اجرا گذاشته خواهد شد و نظارت بر داشتن تجهیزات ایمنی خودرو ، اسناد و مدارک راننده و ناوگان و همچنین سلامت فنی ناوگان و... تاکید می‌شود. 

وی نظارت عالیه و گسترده در سفرهای حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای را جزو برنامه‌ها و ماموریت‌های مهم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای دانست و با تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگان ، خواستار همکاری و تعامل حداکثری کاربران جاده ای با تیم های کنترل و نظارت راهداری و حمل ونقل جاده ای و پلیس راه در راستای اجرای این طرح شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.