| کد خبر: 240956 |

آخرین وضعیت سفرهای مردم قبل از نوروز

ترددهای بین‌استانی در فاصله یک هفته مانده به سال نو کمی کندتر اما بازهم در حال رشد بوده اما جالب اینکه در هفته گذشته سفر مردم به استان‌های شمالی کمتر از دو هفته قبل شده است.

تین نیوز

سفرهای جاده‌ای مردم در هفته گذشته افزایش نسبی در قیاس با هفته قبل از این بررسی داشت که نشان می‌دهد، ترددهای بین‌استانی در فاصله یک هفته مانده به سال نو کمی کندتر اما بازهم در حال رشد بوده اما جالب اینکه در هفته گذشته سفر مردم به استان‌های شمالی کمتر از دو هفته قبل شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سفرهای جاده‌ای مردم در هفته‌ای که گذشت در شرایطی که هنوز آمار فوتی‌های کرونا سه رقمی است و به ایام تعطیل نوروزی نزدیک می‌شویم  افزایش نسبی در قیاس با هفته‌ قبل از آن داشت.

سفر به شمال کمتر شد!

بر اساس جدیدترین  آمارهای منتشر شده از سوی مرکز مدیریت راه‌های کشور درباره وضعیت تردد وسایل نقلیه مختلف در بازه زمانی ۱۳ تا ۱۹ اسفند ماه، به صورت متوسط یک میلیون و ۸۸۶ هزار و ۴۹۵  وسیله نقلیه در هر روز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کردند که نسبت به هفته قبل از آن رشد یک درصدی و در قیاس با به هفته مشابه سال گذشته افزایش  ۱۴ درصدی داشت.

سفر به شمال کمتر شد!

همچنین در این بازه زمانی بیش از هشت میلیون و ۲۳۰ هزار وسیله نقلیه با پلاک یکتا تردد کردند که حدود۳۰ هزار پلاک بیشتر از هفته قبل از این بررسی شده است. همچنین مانند هفته‌های گذشته خودروهای شخصی با پلاک استان‌های تهران و البرز با سهمی بیش از ۲۵ درصدی در صدر قرار دارند و فارس، مازندران، خراسان رضوی و اصفهان در رتبه‌های بعدی این هفته قرار گرفته‌اند.  

تردد ورود و خروج و سفرهای جاده‌ای مردم با خودروهای شخصی‌شان در همه استان‌های کشور با افزایش مواجه شده و در استان‌های خوزستان با ۶۶ درصد، بوشهر با ۲۷ درصد و مازندران با ۲۷ درصد بیشترین افزایش را نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته داشته است.

سفر به شمال کمتر شد!

سفرهای جاده‌ای در این بازه زمانی نسبت به هفته گذشته در استان‌های گیلان، سمنان، مازندران و ایلام به ترتیب با منفی ۹ درصد، منفی هفت درصد، منفی شش درصد و منفی شش درصد بیشترین کاهش را نسبت به هفته قبل از این بررسی داشته‌اند و ترددهای بین استانی در بازه زمانی ششم اسفند ماه تا ۱۲ اسفند ماه در یزد، اصفهان و فارس به ترتیب با ۱۱ درصد، شش درصد و پنج درصد رشد همراه شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.