| کد خبر: 240951 |

اذعان سازمان هواپیمایی به تاسیس ایرلاین با یک هواپیما

درحالی مطابق دستورالعمل تاسیس ایرلاین‌‌ها، شرکت‌های هواپیمایی باید ۵ هواپیما در ناوگان داشته باشند که مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری از تاسیس ایرلاین‌ فقط با یک هواپیما خبر داده است.

تین نیوز

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی طی ماه‌هایی که بر صندلی وزارت تکیه زده به طور متناوب از وضعیت حمل‌ونقل هوایی کشور انتقاد کرده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، وی مهرماه امسال در نخستین نشست هم‌اندیشی با انجمن‌ها و تشکل‌های حمل‌ونقلی با اشاره به اینکه سهم حمل‌ونقل کشور در تولید ناخالص داخلی شرایط مناسبی ندارد با تاکید بر همراهی بخش خصوصی و ارایه ایده و نظرات این بخش برای رفع مشکلات موجود، گفته بود: اگرچه منابع مالی کشور محدود است و شرایط تحریم هم وجود دارد، اما می‌توان بخشی از مشکلات کشور در حوزه حمل و نقل را با همفکری حل کرد.

وی با بیان این‌که وضعیت ناوگان حمل و نقل هوایی نامناسب است بر ارتقای ناوگان هوایی تاکید کرد و افزود: در جلسات تخصصی حتما از نظرات بخش خصوصی بهره گرفته می‌شود. آنچه که وظیفه وزارت راه در تهیه و تدوین آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اخذ مصوبات در هیات دولت و حتی تهیه لوایحی برای رفع مشکلات صنعت حمل و نقل کشور در همراهی با مجلس، انجام می‌شود که در این راه انتظار داریم تا تشکل‌ها نیز همراهی لازم را داشته باشند.

در جدیدترین اظهارنظر نیز وزیر راه سه‌شنبه گذشته با تاکید بر این‌که وضعیت حمل‌ونقل هوایی کشور به لحاظ زیرساخت و ناوگان اصلا خوب نیست، گفت: هیچ کشوری در دنیا نداریم که 49 ایرلاین داشته باشد؛ برخی از شرکت‌های هواپیمایی آمده‌اند با یک فروند هواپیمای چند ساله مجوز -تاسیس- ایرلاین‌ گرفته‌‌اند.

به گزارش تسنیم، آذرماه سال 93 رئیس وقت سازمان هواپیمایی کشوری در مراسم رونمایی دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی گفته بود: در آیین‌نامه جدید کفایت شرکت‌های هواپیمایی به لحاظ مالی سرمایه‌ای و صلاحیت‌های بازرگانی به طور گسترده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علیرضا جهانگیریان با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی موجود باید ضوابط دستورالعمل جدید را رعایت کنند، بیان کرد: طی مهلتی که به ایرلاین‌های داخلی داده‌ایم آنها موظف هستند شرایط خود را با دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی تطبیق دهند.  براساس ضوابط این دستورالعمل هر ایرلاین داخلی باید حداقل 5 هواپیما با مشخصات و استانداردهای بین‌المللی داشته باشد، بسته به فعالیت شرکت‌های هواپیمایی که از هواپیماهای کوچک یا بزرگ استفاده کنند کفایت مالی و سرمایه‌ای آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این در حالی است که سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌وگویی گفته است: دریافت مجوز ایرلاین با یک هواپیما در تمام دنیا مرسوم است و این مسئله غیر طبیعی نیست.

وی در ادامه به مثالی اشاره کرد و افزود: هواپیمایی امارات سال‌ها با یک هواپیما پروازهای خود را انجام داد و امروز یکی از بزرگترین ایرلاین های دنیاست.

وی با بیان " این ایرلاین‌ها نمی‌توانند طی 24 ساعت به «لوفتهانزا»  تبدیل شوند"، اضافه کرد:  19 شرکت هواپیمایی در کشور داریم که یکی از آنها با یک هواپیما کار خود را آغاز کرده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.