| کد خبر: 240929 |

◄ فرودگاه تبریز هاب فرودگاهی منطقه شمال غرب کشور است

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان­ شرقی گفت: فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با توسعه کم نظیر پروازهای داخلی و بین المللی به عنوان هاب فرودگاهی منطقه شمال غرب کشور است که موفق به جابجایی حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر در سال۱۴۰۰ شده است.

تین نیوز

فرودگاه تبریز هاب فرودگاهی منطقه شمال غرب کشور استبه گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رامین آذری فعالیت های مهم فرودگاه‌های آذربایجان­ شرقی در سال۱۴۰۰ را در دو حوزه « توسعه مسیرهای پروازی » و « فعالیت های عمرانی» نام برد .

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان­ شرقی با اشاره به اهمیت تبدیل شدن فرودگاه ‌تبریز به یک هاب منطقه ای و بین المللی گفت: هاب منطقه ای و بین المللی به غیراز شبکه پرواز گسترده، به زیرساخت های فرودگاهی نیز نیاز دارد که در حال حاضر فرودگاه تبریز امکاناتی مانند باند طویل برای نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر، اپرون با ظرفیت پارک ۱۲ فروند هواپیما و تجهیزات کمک ناوبری مانند ­ILS و­DVOR/DME دارد، اما نیاز به توسعه ترمینال در این فرودگاه احساس می شود .

وی افزود:ساخت ترمینال ۱۸ هزار متری فرودگاه شهید مدنی تبریز که در سال 1401 آغاز می شود مهمترین پروژه عمرانی اداره کل در سال جدید است و افزایش میزان مسافرگیری و بهبود خدمات رسانی به مسافران از مهم ترین اهداف ساخت ترمینال جدید فرودگاه تبریز است.

آذری در ادامه با اشاره به بهره برداری از آشیانه تعمیرات تخصصی شرکت هواپیمایی آتا و کسب عنوان دستگاه برتر خدمت­ رسان در دو سال پیاپی از جشنواره شهید رجایی استان خاطر نشان کرد: برخی عملیات های عمرانی مانند بهسازی کامل سرویس های بهداشتی سالن ترانزیت داخلی و همچنین سالن پروازهای خارجی فرودگاه تبریز از جمله اقدامات این اداره کل برای افزایش رفاه مسافران فرودگاه تبریز در ایام  نوروزی است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان­ شرقی درمورد­ عملکرد اداره کل فرودگاه‌های استان در­ایام پاندمی کرونا نیز گفت: مشارکت در امر واکسیناسیون ویروس کرونا در ترمینال حج فرودگاه تبریز و توسعه امر هوانوردی عمومی در استان از اقدامات موثر اداره کل فرودگاه‌ها در سال۱۴۰۰بود.

به گفته آذری هم اکنون در مسیرهای داخلی از فرودگاه تبریز به ۱۴مسیر، پرواز انجام می پذیرد که ۱۰ ایرلاین به صورت برنامه ای و ۴ ایرلاین بصورت موردی عهده دار جابجایی مسافر در این مسیرها هستند و کلیه شهرهای مهم کشور و هم چنین مسیرهای پرتقاضا از شهر تبریز در طول روزهای هفته پوشش داده می شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.