| کد خبر: 240920 |

◄ افتتاح همزمان 3 پروژه شرکت مترو در هفته پایانی سال ۱۴۰۰

با تکمیل و بهره‌برداری از 3 پروژه شرکت مترو تهران، مدیریت شهری پایتخت عیدانه حمل و نقلی خود را تقدیم شهروندان صبور تهرانی خواهد کرد؛ ایستگاه بوستان گفتگو، ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت و در نهایت بازگشایی و بهسازی کامل بلوار قیام پس از 8 سال انتظار، عناوین پروژه‌های قابل افتتاح در هفته پایانی سال 1400 است.

تین نیوز

مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران با اعلام این مطلب گفت: ایستگاه بوستان گفتگو در خط 7 که یکصد و چهل و دومین ایستگاه شبکه مترو پایتخت به حساب می‌آید، سومین ایستگاهی است که در دوره کنونی مدیریت شهری به بهره‌برداری می‌رسد. با افتتاح این ایستگاه که هزینه‌ای در حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز آن صرف شده است، شهروندان مناطق ۲ و ۶ و خصوصاً اهالی کوی نصر، خیابان کارگر شمالی، کوی دانشگاه تهران و ادارات و مراکز تجاری محدوده بوستان گفتگو، دسترسی آسانتری به شبکه ریلی انبوه‌بر پایتخت خواهند داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، زیربنای ایستگاه مذکور بیش از ۱۰ هزار مترمربع بوده و با افتتاح آن، امکان بهره‌برداری از 4 دستگاه آسانسور، 10 رشته پله‌برقی و رمپ دسترسی معلولان نیز فراهم خواهد بود.

اما در کنار این ایستگاه، ورودی دوم ایستگاه مدافعان سلامت نیز به طور همزمان وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد. ورودی نخست، خرداد ماه امسال افتتاح شد و حالا نوبت به ورودی جنوب شرقی ایستگاه مدافعان سلامت رسیده تا شرایط برای دسترسی مسافران شبکه مترو در محدوده خیابان‌های ستارخان، باقرخان، چهار‌راه توحید و مراکز مهم درمانی از جمله بیمارستان امام خمینی (ره) تسهیل شود. هزینه احداث و تکمیل ورودی دوم این ایستگاه نیز در حدود ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در ادامه به پروژه مهم بهسازی و بازگشایی بلوار قیام به عنوان سومین افتتاحیه هفته آخر امسال اشاره کرد و افزود: بلوار قیام که حدود یک کیلومتر طول داشته و در بخش حدفاصل خیابان شهدای هفدهم شهریور و میدان قیام قرار دارد، از سال ۱۳۹۲ به عنوان کارگاه عملیات عمرانی در اختیار شرکت مترو قرار داشته که اسفندماه امسال به طور کامل و در شکلی متفاوت با گذشته به مردم بازگردانده خواهد شد. البته بخشی از این بلوار اسفند ماه سال گذشته بازگشایی شد و این بار کل بلوار با تجهیز به مسیر ویژه دوچرخه‌سواری، پیاده‌راه، ایستگاه‌های تاکسی و اتوبوس تندرو، ایستگاه مترو و فضای سبز مناسب، در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.