| کد خبر: 240902 |

در جاده ها کمین نمی کنیم

فرمانده انتظامی کل کشور با تأکید بر اینکه مأموران پلیس برای جریمه در جاده کمین نمی کنند، گفت: استقرار پلیس در جاده باید به گونه ای باشد که مردم پلیس را از چند کیلومتر دورتر ببینند.

تین نیوز

سردار حسین اشتری در همایش سراسری روسای پلیس راهور که صبح امروز در شهرک آزمایش برگزار شد از فرمانده معظم کل قوا برای تصویب و ابلاغ ساختار جدید نیروی انتظامی تشکر کرد و گفت: امیدواریم این تغییرات در ساختار منشأ خیر، تحول و برکت در نیروی انتظامی شود و ما پاسخ خوبی را با عملکردمان و خدمت به مردم به اعتماد فرمانده کل قوا بدهیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی همچنین بر حل مشکلات کشور در دولت سیزدهم تأکید و نسبت به آن ابراز امیدواری کرد و گفت: پلیس هم در انجام وظایف خود به خصوص وظیفه ارتقای امنیت و تأمین آن با تمام توان فعال است.

فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی اظهار کرد: پلیس راهور باید یک نقشه راه و مسیر برای خدمت به مردم داشته باشد و امیدواریم تمام دستگاه ها نیز با توجه به وظایفی که بر عهده دارند پای کار بیایند. ما در حوزه راهور نگرانی هایی داریم که رسوب موتورسیکلت ها و خودروها یکی از آن ها است. این موضوع و در واقع جلوگیری از آن نیازمند کار جهادی است. تاکنون چندصد هزار دستگاه خودرو و موتورسیکلت رسوبی به مردم تحویل داده شده و این کار باید ادامه داشته باشد. البته تسهیلات خوبی نیز برای ترخیص این وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به طرح ساماندهی و انضباط بخشی به تردد موتورسیکلت سواران گفت: ما تأکید داریم که بحث توقیف موتورسیکلت ها به حداقل برسد. البته در برابر رفتارهای پرخطر و مخاطره آمیز که هم به کاربر و هم به دیگران آسیب می زند تعارفی نداریم؛ اما قصدمان هم این نیست که خدایی ناکرده بخواهیم باعث اذیت موتورسواران در شب عید بشویم و هدف از اجرای این طرح انضباط و افزایش ایمنی هم موتورسواران و هم دیگر شهروندان است.

فرمانده نیروی انتظامی بر ضرورت استفاده از خدمات هوشمند در مجموعه انتظامی تأکید کرد و گفت: بسیاری از خدمات ما باید از طریق سامانه های هوشمند و آنلاین انجام شود. مثلا در همین موضوع ترخیص خودرو نیز موضوع ترخیص اینترنتی باید دنبال شده و من می دانم که جزو مأموریت های پلیس راهور است. ما سالانه بیش از یک میلیون دستگاه خودرو و موتورسیکلت را وارد چرخه ترافیک می کنیم و البته زیرساخت ها متناسب با افزایش تعداد خودروها افزایش نداشته است که این ها همه مهم است و باید از طریق هوشمندسازی آن را دنبال کرد.

اشتری با اشاره به توقیف برخی از خودروها و موتورسیکلت ها گفت: مردم باید بدانند که اگر خودرویی توقیف شده و حتی جریمه می شود هدف از آن نفع مردم و حفظ سلامت راننده، سرنشینان و دیگر خودروهایی است که ممکن است به واسطه آن تخلف آسیب ببینند. به همین دلیل نیز ما تأکید داریم که باید با افرادی که در جاده ها سبب نگرانی مردم می شوند با قاطعیت برخورد شود اما این قاطعیت باید با کمال احترام باشد.

فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه اقتدار پلیس برای قانون گریزان است و مهربانی و رأفت پلیس با دیگران خواهد بود، گفت: امروز براساس نظرسنجی های مختلفی که از سوی دستگاه های مختلف انجام شده مردم به پلیس اعتماد دارند و حتی وقتی در یک جاده گشت پلیس را می بینند احساس آرامش پیدا می کنند. حالا ممکن است درصد کمی هم قانون گریز باشند که با آن ها قاطعانه برخورد خواهد شد. من می خواهم بر این موضوع نیز تأکید کنم که درباره جریمه های رانندگی همکاران من در هیچ جا به کمین نمی نشینند و دیگر چنین موضوعی وجود ندارد. مأموران باید در جاده‌ها و جاهایی مستقر شوند که امکان رویت آن ها از چندین کیلومتر دورتر فراهم باشد. البته ما از وزیر راه می خواهیم که برای پلیس راه در حاشیه راه ها محلی مناسب برای استقرار آن ها ایجاد کنند.

اشتری همچنین از مأموران پلیس خواست که با دقت بیشتری از خودشان مراقبت کنند.

فرمانده انتظامی کل کشور با اشاره به پیش رو بودن سفرهای نوروزی اظهار کرد: کنترل ترددها، ارتقای فرهنگ ترافیک از جمله مواردی است که بر عهده پلیس است. باید مردم عزیز مراقب خود بوده و قوانین و مقررات را رعایت کنند تا سفری امن در پیش داشته باشند. لازم است دیگر موانعی هم که برای تحقق کاهش تعداد جانباختگان وجود دارد از سوی دیگر دستگاه ها برداشته شده و آمار جانباختگان تصادفات رانندگی به حداقل ممکن برسد. حتی اگر لازم است سامانه ها افزایش پیدا کنند، این موضوع را از دستگاه های مرتبط، استانداری ها و... بخواهید.

وی درباره فعالیت قرارگاه نوروزی پلیس نیز گفت: این قرارگاه از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ فعالیت خود را آغاز کرده و تا پایان تعطیلات نوروزی یعنی ۱۵ فروردین ماه به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    شما اجازه دهید تا از تخلفات عوامل شما فیلم تهیه کنیم تا متوجه شوید چقدر خواب تان عمیق و سنگین است جوک تعریف می کنید