| کد خبر: 240899 |

بزرگراه ارومیه – سرو سال آینده تکمیل می شود

عملیات احداث و بهسازی بزرگراه ارومیه – سرو از سال ۸۰ شروع شده و سال آینده این جاده مهم ترانزیتی بعد از دو دهه، تکمیل و به بهره برداری می رسد.

تین نیوز

این محور یکی از محورهای آنتنی و منشعب به کریدور بزرگراهی غرب کشور است و تکمیل تعریض و بهسازی آن، زمینه جهش در حجم مبادلات تجاری منطقه را فراهم می‌کند، پیش‌بینی می‌شود با بهره برداری از این بزرگراه و نیز طرح‌های راهسازی در دست اجرا توسعه راه‌های آذربایجان غربی جهش چشم‌گیری داشته باشد.

١٠٠ میلیارد ریال برای تکمیل بزرگراه ارومیه - سرو تخصیص یافت

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، عملیات احداث و بهسازی بزرگراه ارومیه - نازلو - سرو به طول ۵١ کیلومتر با صرف اعتباری بالغ بر ۵,۰۰۰ میلیارد تومان از سال ۸۰ آغاز شده و با تسریع در روند اجرای آن طی سال جاری هم اکنون بالای ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

با توجه به این که یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تأمین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران - تبریز - بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

بزرگراه ارومیه – سرو سال آینده تکمیل می شود

سال آینده بزرگراه بین المللی ارومیه – سرو تکمیل می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت بزرگراه بین المللی ارومیه - سرو گفت: بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو به طول ۵١ کیلومتر است که با افتتاح سه کیلومتر باقی‌مانده آن طی سال آینده، شاهد تکمیل نهایی بزرگراه خواهیم بود.

سیدمحسن حمزه‌لو با بیان اینکه برای اجرای این طرح تاکنون ۵۰ هزار میلیارد ریال هزینه شده، اظهار کرد: بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو به عنوان یکی از محورهای منشعب از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده و برای بهره‌برداری کامل آن ۶۳۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیز هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه به زودی بهره‌برداری کامل از این جاده ترانزیتی محقق می‌شود، ادامه داد: طی روزهای گذشته نیز تقاطع غیرهمسطح زیرگذر نازلو و سه کیلومتر از بزرگراه بین‌المللی ارومیه - سرو بازگشایی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی بیان کرد: همچنین جهت حذف نقاط پرحادثه و تسهیل در رفت و آمد روستاییان سه دستگاه دوربرگردان و یک دستگاه زیرگذر نیز در این مسیر احداث می‌شود.

بزرگراه ارومیه – سرو سال آینده تکمیل می شود

بزرگراه سرو- ارومیه مبادلات اقتصادی ایران و ترکیه را توسعه می‌دهد

حمزه‌لو ادامه داد: با توجه به این که یک چهارم پایانه‌های کشور در آذربایجان‌غربی قرار دارد، ضرورت توسعه و تأمین زیرساخت‌های لازم برای پایانه‌های مرزی به ویژه پایانه مرزی سرو در راستای توسعه پایدار و گسترش مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه، موضوع مهمی به شمار می‌رود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این بزرگراه به عنوان یکی از طرح‌های بزرگ و ملی محسوب می‌شود و نقش این بزرگراه در ترانزیت خارجی و اتصال مرکز کشور از طریق آزادراه تهران - تبریز - بزرگراه شهید کلانتری به گمرک سرو موجب شده تا اتمام این پروژه در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کاهش مسافت، ارتقای سطح ترانزیت بار و مسافر و اهمیت اقتصادی از مزایای مهمی است که با بهره برداری از این بزرگراه تحقق پیدا می‌کند، افزود: توسعه مبادلات اقتصادی کشورهای ایران و ترکیه، جذب گردشگر و کاهش سوانح جاده‌ای از مهم‌ترین ویژگی‌های اجرای این طرح است.

پایانه مرزی سرو در ۴۵ کیلومتری ارومیه مرکز آذربایجان‌غربی قرار دارد و هم مرز با استان حکاری ترکیه در جنوب شرقی این کشور است.

بعد از پایانه بازرگان در شمال استان بیشترین حجم تجارت با کشور ترکیه از این مرز انجام می‌شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.