| کد خبر: 240893 |

◄ لزوم شناخت نقاط بحرانی ترافیک در شهر تهران

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر همکاران ما در خدمات شهری و پلیس راهنمایی و رانندگی باید با شناخت نقاط بحرانی در شهر تهران حضور موثرتری در شب‌های بحرانی و مدیریت ترافیک داشته باشند.

تین نیوز

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با اشاره به وضعیت ترافیکی شب گذشته پایتخت، از آب‌گرفتگی ٤٠ نقطه از شهر و خرابی ٢٠ تقاطع چراغ راهنمایی و رانندگی خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در پنجاه و دومین جلسه شورا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به وضعیت ترافیکی شب گذشته پایتخت اشاره کرد و گفت: مطابق معمول همه ساله روزهای پایانی سال، به واسطه سفرهای شهروندان در سطح شهر برای خرید شاهد افزایش تراکم ترافیک هستیم، اما بارش باران در ساعات اوج ترافیک شب گذشته باعث شد که تقریباً عمده معابر شهری پایتخت تا ساعاتی از نیمه شب دچار اختلال شود.

هاشمی ضمن یادآوری تلاش همکاران در معاونت خدمات شهری شهرداری تهران و تلاش نیروهای پلیس راهور به منظور رفع آبگرفتگی ها و مدیریت ترافیک گفت: متأسفانه همه این تلاش‌ها منجر به حل مشکل حل نشد و شب گذشته تا حدود ساعت ٢٣ بسیاری از معابر درگیر ترافیک پر حجم بودند و در برخی معابر شهری ترافیک گونه‌ای بود که ساعت‌ها مردم نتوانستند حتی خودروهای خود را به حرکت در بیاورند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید میدانی خود از سطح شهر اظهار کرد: در ۴۰ نقطه شهر تهران شاهد آب‌گرفتگی بودیم و حدود ۲۰ چراغ راهنمایی و رانندگی نیز به دلیل نقص فنی در تقاطع‌ها به صورت چشمک زن یا قطع برق شده بودند. لذا موضوع قابل توجه این است که همکاران ما در خدمات شهری و پلیس راهنمایی و رانندگی باید با شناخت نقاط بحرانی در شهر تهران حضور موثرتری در شب‌های بحرانی و مدیریت ترافیک داشته باشند.

وی از شهروندان هم خواست در این مواقع و شرایط مشارکت بیشتری داشته باشند، بسیاری از گره‌های ترافیکی شب گذشته به دلیل تخلفات برخی از رانندگان رخ داده بود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به گله‌مندی رانندگان خودرو سرویس شهر اظهار کرد: در روزهای ابتدایی که شورای اسلامی شهر تهران در دوره ششم فعالیت خود را آغاز کرد همکاران زحمت‌کش ما در شرکت خودرو سرویس شهر که به تک تک مدیران و نیروهای شهرداری تهران خدمات ارائه می‌دهند گلایه‌مندی‌هایی داشتند که بعضاً یا در فضای مجازی و یا ملاقات‌های حضوری مطرح کردند، حتی در شورای اسلامی شهر تهران نیز خواسته‌های رانندگان خودرو سرویس توسط اعضا مطرح شد و رئیس شورای شهر نیز دستور پیگیری را داد اما به رغم جلساتی با سازمان بازرسی شهرداری تهران و برخی از مدیران متأسفانه تاکنون منجر به حل مشکل این رانندگان نشده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: امروز شاهد دعوت رانندگان شرکت خودرو سرویس و تجمع آنها مقابل شهرداری تهران هستیم که یادآوری چند نکته ضروری به نظر می‌رسد، در ابتدا اینکه مدیران باید به گونه‌ای عمل کنند تا کارکنان برای بیان مشکلات و حقشان نیازی به تجمع در مقابل ساختمان شورای اسلامی شهر تهران نداشته باشند و باید با جلسات رو در رو با پرسنل مشکلات را ریشه یابی کنند و آنچه که منجر به حل مشکل پرسنل شهرداری تهران می‌شود را مرتفع کنند.

تشکری هاشمی در ادامه گفت: انتظار می‌رود ریاست سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با رانندگان خودرو سرویس شهر جلساتی داشته و مشکل این عزیزان را حل کند، در روزهای پایانی سال نگذارند کام رانندگان خودرو سرویس شهر تلخ شود.

وی به بررسی قراردادهای همکاران در خودرو سرویس اشاره کرد و در پایان متذکر شد: این قراردادها کاملاً یکطرفه بسته شده است و باید ملاحظاتی در این زمینه صورت گیرد. معتقدم باید انصاف را در این قراردادها مد نظر قرار دهیم، سازمان بازنشستگی نباید اجازه دهند تضییع حقوقی صورت گیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مبالغ قرارداد رانندگان خودرو سرویس شهر بسیار ناچیز است و با توجه به نرخ تورم و شرایط سخت اقتصادی همکاران ما در شرکت خودرو سرویس، این مبالغ با توجه به شرایط اقتصادی کفایت نمی‌کند لذا تقاضا دارم مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران به فوریت با رانندگان خودرو سرویس دیداری داشته و مطالبات بحق و شدنی را پیگیری کنند و اجازه ندهند تبعیضی احساس شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.