| کد خبر: 240876 |

◄ ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید تحویل شهرداری تهران شد

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری برای افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و اعلام کرد: به تازگی ۲۰ دستگاه اتوبوس وارد این ناوگان شده است.

تین نیوز

سرپرست شرکت واحد اتوبوسرانی تهران از برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری برای افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی خبر داد و اعلام کرد: به تازگی ۲۰ دستگاه اتوبوس وارد این ناوگان شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت واحد اتوبوسرانی تهران؛ بهرام نکاحی درباره ورود ۶۵ دستگاه اتوبوسی که قرار بود به ناوگان اتوبوسرانی وارد شود گفت: ۲۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها اخیرا تحویل شده و امیدواریم بقیه هم تا پایان سال بتوانند خودروها را به ما تحویل دهند.

 وی در پاسخ به پرسشی در خصوص مجوز کمیسیون تلفیق برای ورود اتوبوس‌های کم کار کرده از کشورهای همسایه گفت: تا به امروز چنین مجوزی ابلاغ نکرده‌اند اما یکی از روش‌ها می‌تواند این باشد که از ظرفیت‌های مازاد دیگر نقاط هم استفاده کنیم که اگر بتوانیم آن را محقق کنیم، می‌تواند بخشی از کمبودهای ما را جبران کند.

نکاهی همچنین در خصوص آخرین آمار اتوبوس‌های فعال در سطح شهر تهران نیز گفت: اکنون پنج هزار دستگاه اتوبوس داریم اما اتوبوس‌های فعال دو هزار دستگاه است و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز داشتیم که تعویض مخازن آنها را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: برای تعویض مخازن بیش از ۲۰۰ اتوبوس قرارداد بستیم که ۵۰ دستگاه تحویل شده و منتظریم این اقدام را انجام دهند.

سرپرست واحد اتوبوسرانی شهر تهران خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که ناوگان متوقف را فعال کنیم و یک بخش هم خرید اتوبوس‌ها است که موضوع خرید اتوبوس آغاز شده، امیدواریم یک هزار دستگاه در سال ۱۴۰۱ وارد شود و تلاش داریم ظرفیت‌های موجود ناوگان را به نوعی فعال کنیم تا بتوانیم از این مرز حداقلی به مرز مطلوب برسیم.

وی با اشاره به اینکه شرایط حمل‌ونقل در تهران به گونه‌ای است که باید برنامه‌ریزی‌ها به سمت توسعه حمل‌ونقل عمومی برود، گفت: با تدبیر شورای شهر و نگاهی که شهردار به موضوع حمل‌ ونقل عمومی دارد، برای سال ۱۴۰۱ اقدامات و اعتبارات خوبی در حوزه نوسازی ناوگان پیش‌بینی شده که امیدواریم در سال ۱۴۰۱ علاوه بر خرید دستگاه‌های جدید در حوزه بهسازی و بازسازی ناوگان عمومی موجود اقدامات خوبی را نیز انجام دهیم.

وی ادامه داد: دولت هم این نگاه را دارد که عقب ماندگی‌های اساسی سال‌های اخیر و فرسودگی ناوگان و به تبع آن کیفیت پایین خدمات‌رسانی را جبران کند.

نکاحی با اشاره به اخبار منتشر شده درخصوص ورود یک هزار اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران گفت: خبر خوبی که رئیس شورای شهر تهران مطرح کرد، موضوع تخصیص اتوبوس درون‌شهری برای تهران از محل سیاست‌گذاری در کشور است که عدد هزار دستگاه را اعلام کرد و امیدواریم برای سال آینده پارت اول آن وارد شود و برای سال ۱۴۰۱ تحول خوبی در حوزه حمل‌ونقل داشته باشیم.

ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران با حدود ۶ هزار اتوبوس تک و دو کابین فعال است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.