| کد خبر: 240844 |

◄ هزینه هر سفر با قطار شهری مشهد چقدر تمام می شود؟

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطارشهری شهرداری مشهد گفت: هزینه هر سفربا قطار شهری برای شهرداری مشهد، درحال حاضر 6 هزار و پانصد تومان تمام می‌شود.

تین نیوز

وحید مبین‌مقدم افزود: طبق آنالیزهای انجام شده قیمت تمام شده هر سفر با خطوط قطار شهری مشهد حدود 6 هزار و پانصد تومان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، وی اضافه کرد: از این مبلغ پنج هزارو پانصد تومان از هزینه تمام شده سفر را شهرداری به‌صورت یارانه پرداخت می‌کند و شهروندان تنها هزارتومان از هزینه‌های تمام شده را برای استفاده از قطار شهری پرداخت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد، تصریح کرد: این درحالی است که طبق روال باید یک سوم از هزینه تمام شده سفر با حمل‌ونقل عمومی از جمله قطار شهری را دولت، یک سوم را شهرداری و یک سوم دیگر را شهروندان پرداخت کنند که متاسفانه دولت طی سال‌های گذشته سهم خود را پرداخت نمی‌کند وشهرداری این بار را به دوش می‌کشد.

مبین‌مقدم ادامه داد: کاهش چشمگیر جابه‌جایی مسافر به دلیل شیوع کرونا، یکی از عوامل افزایش هزینه‌های تمام شده هر سفر با قطار شهری است.

وی افزود: در مجموع تعمیر و نگهداری ناوگان، خدمات ایستگاهی، تامین لوازم یدکی، حقوق و دستمزد کارگران عمده هزینه‌های قطار شهری مشهد را به خود اختصاص می‌دهد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به این موارد لایحه تعیین کرایه قطارشهری در سال 1401 در شواری اسلامی شهر در حال بررسی و تصمیم‌گیری لازم است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.