| کد خبر: 240838 |

◄ اطلاعات کرونایی مسافران در سامانه ایران من چک می شود

مدیرکل دفترحمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای اعلام کرد که همه شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای به سامانه ایران من متصل شده و اطلاعات همه مسافران قبل از تهیه بلیت در این سامانه چک می‌شود و هر کدام که مورد تایید باشند، می‌توانند سفر نوروزی خود را انجام دهند.

تین نیوز

داریوش باقر جوان اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، همه شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای از حدود یک هفته گذشته به سامانه ایران من متصل شده‌اند و در این سامانه اطلاعات همه کسانی که می‌خواهند با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و سواری‌های کرایه سفر نوروزی خود را انجام دهند، چک می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه کد ملی همه مسافران قبل از ارائه بلیت در سامانه ایران من بررسی خواهد شد، افزود: بر این اساس هر مسافری از طریق سامانه ایران من تایید شود و شرایط ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا را داشته باشد، می‌تواند بلیت تهیه کند و سفر نوروزی خود را با وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند اتوبوس انجام دهد.

مدیرکل دفترحمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای ادامه داد: در ضمن علائم ظاهری همه مسافران نیز در پایانه‌های مسافری و قبل از سوار شدن مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر مسافری مشکوک باشد نیز از سوار شدن آن حتی در صورت داشتن بلیت خودداری می‌شود.

باقرجوان همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا قیمت بلیت ناوگان حمل و نقل و نقل عمومی جاده‌ای افزایش خواهد یافت یا خیر؟ گفت: در پی دستور وزیر راه و شهرسازی، در روزهای پیش‌رو و ایام نوروز هیچ افزایشی در نرخ بلیت سفر در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای نخواهیم داشت و بعد از آن و در سال آینده اگر درخواستی وجود داشته باشد، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: اگر در این ایام تخلفی از سوی شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای در حوزه پروتکل‌های بهداشتی و قیمت بلیت صورت گیرد به صورت جدی با آن برخورد خواهیم کرد و در این زمینه مسافران می‌توانند از طریق تلفن گویا، سامانه پیامکی و سایت ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های کشور شکایات خود در این زمینه را ثبت کنند و پس از ثبت شکایت به مسافران کد رهگیری داده خواهد شد تا بتوانند آن را تا حصول نتیجه پیگیری کنند. البته در این میان و با توجه به در پیش داشتن ایام نوروز و پیک سفرها، ناظران تعزیرات و سازمان راهداری در همه پایانه‌های مسافری حضور داشته و آماده باش کامل هستند و بر این فرآیندها و اجرای قانون نظارت کامل خواهند داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.