| کد خبر: 240799 |

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی:

◄ بزرگراه اهر - مشگین‌شهر نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه پروژه بزرگراه اهر - مشگین شهر ۱۳ درصد پیشرفت دارد، گفت: تسریع در اجرای این پروژه نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد.

تین نیوز

 ابوالقاسم سلطانی، با اشاره به این‌که عملیات اجرایی این پروژه به‌ خوبی پیش می‌رود، افزود: قرارداد اولیه وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه خاتم الانبیا اجرای ۲۰ کیلومتر از جاده اهر- مشگین‌شهر با اعتبار ۲۸۰ میلیارد تومانی بود.

به گزارش تین نیوز، وی یادآوری کرد: در مجموع ۳۵ کیلومتر از طول مسافت این پروژه تگدر حوزه استحفاظی آذربایجان‌شرقی است.

وی اظهار داشت: پیمانکار قبلی پروژه با هشت درصد پیشرفت فیزیکی نتوانست پروژه را آنطور که باید و شاید پیش ببرد به همین جهت خلع‌ید و پروژه به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که پروژه باید از چندین سال گذشته عملیاتی می‌شد، گفت: پروژه بزرگراه اهر- مشگین‌شهر ابتدا از طرف استان اردبیل شروع شده بود اما در سال ۹۷ با پیگیری‌های انجام شده از سوی وزارت راه و شهرسازی قرار شد تا پروژه از طرف حوزه استحفاظی آذربایجان‌شرقی نیز اجرایی شود.

سلطانی، با اشاره به عملکرد قرارگاه خاتم الانبیا در احداث پروژه بزرگراه اهر- مشگین‌شهر در فصل زمستان ادامه داد: با مساعد شدن شرایط جوی و در صورت تامین منابع مالی در موعد مقرر این پروژه تسریع می شود.

وی یادآوری کرد: برای تسریع و تامین اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی این پروژه از بانک‌ها اقدام شده است در حالی که بانک‌ها علاقه‌ چندانی به تامین مالی پروژه‌های راه‌سازی نشان نمی‌دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به ضرورت احداث کمربندی شرقی اهر برای اتصال مشگین‌شهر به کلیبر، گفت: این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار است و مکاتبات مختلفی در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی انجام شده است.

سلطانی، افزود: این مکاتبات تا کنون نتیجه نداشته و در لیست پروژه‌های اولویت‌دار استان برای سفر رییس‌ جمهوری قید شده است تا در صورت حصول نتیجه و اعلام موافقت، این پروژه احداث شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.