| کد خبر: 240789 |

◄ ساخت قطعات راهبردی در صنعت هوایی با اتکا به دانش بومی

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری اعلام کرد قطعات راهبردی صنعت هوایی با تکیه بر دانش محققان کشور بومی سازی می شود.

تین نیوز

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری اعلام کرد قطعات راهبردی صنعت هوایی با تکیه بر دانش محققان کشور بومی سازی می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از معاونت علمی و فناوری، بومی‌سازی قطعات مورد نیاز صنعت هوایی؛ نقش بسزایی در توسعه پایدار این صنعت دارد. این کار با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق میسر می شود.

قطعاتی که با قیمت‌های بالایی از بازار جهانی تامین می شود. البته به دلیل وجود تحریم‌های اقتصادی خرید آنها با مشکلات و موانع زیادی همراه است. همین مشکلات، ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را درصدد برآورد تا از توانمندی زیست‎‌بوم فناوری و نوآوری در کشور بهره بگیرد و این نیازهای فناورانه را پاسخ دهد. به همین منظور تامین این قطعات را به شرکت‌های دانش‌بنیانی سپرده است که توان تخصصی و دانشی تولید این محصولات را دارند.

از آنجایی که یکی از برنامه های مورد توجه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تامین بومی نیاز صنایع به قطعات و تجهیزات کاربردی است در حوزه هوایی نیز این مهم را پیگیری کرده و به دنبال تامین و تولید داخلی قطعات پرمصرفی چون « STG ۱.۲.۳، Bushings، به عنوان بخشی از نیازهای حوزه تعمیرات و نگهداری موتور، گریس، روغن هوایی و جلیقه برای مصرف خطوط هوایی داخلی» است. تولید قطعات تخصصی مطابق نیازهای صنعت در زیست بوم فناوری و منطبق با استانداردهای بین المللی نیز در این برنامه مدنظر قرار دارد.

در این راستا نیز رایزنی‌هایی با شرکت‌های تولید کننده داخلی کرده است تا در صورت داشتن توانمندی لازم اقدام به تولید بومی این محصولات کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.