| کد خبر: 240738 |

◄ سامانه نظارت بر ناوگان حمل‌ و نقل بین‌ المللی راه اندازی شد

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری از ساماندهی تردد ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی به خارج از کشور از طریق نصب ردیاب‌های درون‌خودرویی، با‌ همکاری این سازمان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد.

تین نیوز

 مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری از ساماندهی تردد ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی به خارج از کشور از طریق نصب ردیاب‌ های درون‌ خودرویی، با‌ همکاری این سازمان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خبر داد.

به گزارش تین نیوز، جواد هدایتی گفت: با راه‌ اندازی سامانه نظارت بر ناوگان حمل‌ و نقل بین‌ المللی و برقراری موفقیت‌ آمیز ارتباط سامانه مذکور با سامانه مدیریت تردد مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای، امکان بهره‌ برداری موثر از این اقدام ارزشمند برای پایش مطلوب ناوگان حمل و نقل بین المللی که همواره مورد تاکید مراجع ذیربط داخلی و بین‌ المللی بوده، مهیا شده است.

وی با بیان اینکه این سامانه کارایی خود را به خوبی در دوره پاندمی ویروس کرونا نشان داد، عنوان کرد: در آینده نیز ابزار مناسب و قابل وثوقی برای الحاق کشور به کنوانسیون بین‌ المللی کار خدمه(AETR) و سایر موافقتنامه‌ ها و کنواسیون‌ های بین‌ المللی مرتبط با امور گمرکی و حمل‌ و نقل بین‌ المللی به ویژه در مسیر کشورهای اروپایی و حوزه TIR خواهد بود.

هدایتی اطهار کرد: امروز‌ به کارگیری فناوری دیجیتال برای شرکت‌ های بازرگانی و حمل‌ و نقل بین‌ المللی که علاقمند به ارائه خدمات مطلوب و شفاف به‌ طرف‌های قرارداد هستند، رویکردی پیش‌رو بوده و از اهمیت مضاعفی برخوردار است، همچنین استفاده از سیستم‌ های نوین ردیابی ناوگان و کالا، منجر به بهینه‌ سازی خدمات حمل‌ و نقل، لجستیک و کاهش ریسک قاچاق که مشکلات عدیده‌ای برای فعالان این حوزه، مراجع نظارتی، قضایی و دستگاه دیپلماسی به‌ وجود می‌آورد، شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: این گام ارزشمند، زیرساخت موثری را برای بهبود فرآیندهای کسب و کار بنگاه‌ های اقتصادی صادرات محور و فعال در زمینه ترانزیت از قلمرو کشور فراهم کند.

براساس اعلام سازمان راهداری و خمل و نقل جاده‌ ای،‌ مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی این سازمان بیان کرد: ساماندهی تردد ناوگان حمل‌ونقل بین‌المللی به خارج از کشور از طریق نصب ردیاب‌های درون‌خودرویی، با‌ همکاری خوب و سازنده بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران محقق شد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.