| کد خبر: 240726 |

◄ بهره‌ برداری از پایانه مترویی اکباتان در سال ۱۴۰۱

در بازدید میدانی مدیرعامل شرکت مترو تهران از پایانه و پارکینگ زیرزمینی اکباتان که یک پایانه مترویی به شمار می‌آید، بر تلاش جهت مهیا شدن شرایط بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه در بهار سال ۱۴۰۱ تاکید شد.

تین نیوز

در بازدید میدانی مدیرعامل شرکت مترو تهران از پایانه و پارکینگ زیرزمینی اکباتان که یک پایانه مترویی به شمار می‌آید، بر تلاش جهت مهیا شدن شرایط بهره‌برداری از فاز نخست این پروژه در بهار سال ۱۴۰۱ تاکید شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی مترو، مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران در بازدید از بزرگترین پارکینگ و پایانه زیرزمینی قطارهای مترو در کشور، در جریان جزئیات و آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی پروژه مذکور قرار گرفت؛ پروژه‌ای که با تامین نقدینگی و تحقق منابع مالی لازم، امکان بهره‌برداری از فاز نخست آن در ماه‌های نخستین سال پیش‌رو وجود خواهد داشت.

درستی ضمن اشاره به اهمیت پایانه اکباتان در کاهش سرفاصله حرکتی قطارها و نیز افزایش ظرفیت مسافرگیری خط ۴ مترو، بهره‌برداری هرچه سریعتر از این زیرساخت حمل و نقلی را به معنای ثمربخشی سرمایه‌گذاری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر دانست و از آن به عنوان یکی از پروژه‌های دارای اولویت افتتاح در سال ۱۴۰۱ یاد کرد.

گفتنی است پایانه زیرزمینی اکباتان در 2 طبقه و با گنجایش پذیرش ۲۱ رام قطار در شمال شهرک اکباتان در حال تکمیل است که فاز نخست آن شامل طبقه زیرین می‌شود. ۹۰۰ هزار متر مکعب عملیات خاکی، ۲۰۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی و 7 کیلومتر ریل‌گذاری بخشی از احجام عملیات ساختمانی این پروژه بزرگ عمرانی محسوب می‌شود که پس از اتمام آن، امکان ایجاد مجموعه تفریحی، ورزشی، فرهنگی و تجاری بر روی پایانه به عنوان یک پلازای شهری و زمینه‌ای برای ایجاد فرصت‌های شغلی فراهم خواهد بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: شرکت بهره برداری راه آهن شهر نهران و حومه

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 3 0

    با توجه به نزدیکی پایانه اکباتان به پایانه صادقیه شاید بد نباشد که این دو پایانه به هم وصل شوند البته کارشناسان نظر بدهند خیلی بهتره