| کد خبر: 240704 |

رتبه ششم استان لرستان در کاهش تصادفات

باید همه امکانات و ظرفیت های استان در اجرای طرح نوروزی و پویش «همراهان سفر ایمن» بسیج شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: باید همه امکانات و ظرفیت های استان در اجرای طرح نوروزی و پویش «همراهان سفر ایمن» بسیج شود.

به گزارش تین نیوز،  عباس شرفی در جلسه طرح نوروزی و اجرای پویش سراسری همراهان سفر ایمن گفت: با توجه به اینکه در دو سال گذشته به دلیل کرونا کاهش سفرها را شاهد بودیم پیش بینی می شود امسال با افزایش سفر همراه باشد از این رو باید همه امکانات و ظرفیت های استان در اجرای طرح نوروزی و پویش سراسری همراهان سفر ایمن بسیج شود.

وی با اشاره به اهداف و برنامه های پویش همراهان سفر ایمن اظهار داشت: سازمان راهداری بنا دارد در طرح نوروزی ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه، با هدف ارتقای فرهنگ ایمنی، پویشی را تحت عنوان «همراهان سفر ایمن» در ۲۳ مجتمع خدماتی رفاهی کشور برگزار کند که در این پویش با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی، هنری، موسیقی و ... نسبت به ترویج فرهنگ ایمنی، رعایت نکات ایمنی و ضرورت توقف در هنگام خستگی اقدام خواهد شد.

شرفی خواستار شیفت بندی  و برقراری تمام وقت کشیک های نوروزی و گشت زنی مستمر، شد و تصریح کرد : برنامه ریزی برای مدیریت تردد ، شناسایی روزهای پیک سفر و، بازدید مستمر از پایانه های بار و مسافر، آماده سازی مجتمع های خدماتی رفاهی و راهدارخانه ها برای پذیرایی و اسکان میهمانان نوروزی، نظافت و به روزرسانی نمازخانه ها بخصوص در مسیرهای اصلی، تهیه محتوای فرهنگی و تبلیغات محیطی، ساماندهی و ایمن سازی محورهای مواصلاتی و گردشگری، استفاده منظم و مهندسی از ماشین آلات، بسیج امکانات با نظارت بیشتر انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها بیشترین تصادفات رخ می دهد و از طرفی ضرورت زیباسازی ورودی شهرها برای نوروز، پاکسازی این محدوده به صورت جدی انجام شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان با تاکید بر تداوم گشت های حریم در ایام نوروز و جلوگیری از برپایی چادر و رستوران های سیار در حریم راه که منجر به تصادف می شوند، گفت: سال ۱۴۰۰ کاهش خوبی در تصادفات داشتیم و در ۱۰ ماهه موفق شدیم رتبه ششم کشور را بدست بیاوریم که امیدواریم با تلاش همکاران در دو ماهه باقیمانده به جایگاه بهتری دست یابیم و سال ۱۴۰۱ را بهتر از قبل آغاز کنیم.

وی خواستار تعامل بین بخشی در ارتقای ایمنی سفر در طول راه های استان شد و گفت: باید تمام تمهیدات لازم برای ساماندهی سفرهای نوروزی اندیشیده شود تا بتوانیم به اهداف سازمان در کاهش تصادفات و حفظ ایمنی کاربران جاده ای دست یابیم‌.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.