| کد خبر: 240664 |

۵۰ کیلومتر بزرگراه سال آینده در اردبیل بهره‌برداری می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از افتتاح و بهره برداری ۵۰ کیلومتر بزرگراه در اواخر فروردین ماه سال آینده در این استان خبرداد.

تین نیوز

محبوب حیدری افزود: این بزرگراها مربوط به بزرگراه اردبیل-سرچم،اردبیل-گرمی و پارس آباد -سربند است که دارای پیشرفت مطلوبی بوده و تلاش براین است این پروژه ها در زمان مقرر به بهره بردای برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد:با بهره بردای از این پروژه‌ها میزان تصادفات در استان کاهش می‌یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه روند پیشرفت بزرگراه اردبیل-مشگین‌شهر مطلوب است افزود:تنها مشکل اصلی پروژه بزرگراه  اردبیل – مشگین‌شهر جابجایی تاسیسات و تامین اعتبار مورد نیاز است که امیدواریم اعتبار مورد نیاز این پروژه با مساعدت مسئولان اجرایی کشور تامین شود.

وی اظهار کرد: ۴۳کیلومتر باقیمانده از این بزرگراه ۹۰ کیلومتری از سوی  قرارگاه خاتم‌الانبیا و موسسه عاشورا در دست اجراست که ۲۵ کیلومتر آن تکمیل شده است.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان اردبیل در باره پروژه باند دوم سه راهی رضی-امیرکندی گفت:روند عملیات اجرایی در مسیر اردبیل به گرمی مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

حیدری افزود: عملیات زیرسازی پروژه و تکمیل عملیات روسازی ۱۱.۵کیلومتری این جاده در حال اجراست و با بهره‌برداری از این پروژه و اتصال بزرگراه اردبیل - سه راهی رضی - گرمی به شهر رضی مشگین‌شهر شاهد تردد ایمن و مطمئن در این مسیر خواهیم بود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به عملیات حفاری تونل دوم حیران نمین گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری حفاری این تونل به اتمام برسد.

وی افزود: تاکنون با حفاری ۴۳۳ متر در دهانه تونل در سمت آستارا و هفت متر در دهانه سمت نمین در مجموع ۴۴۰ متر تونل حفاری شده  و حدود ۲۹۰ متر تا بازگشایی در قسمت تاپ تونل باقی است.

از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر راه ارتباطی استان اردبیل ۲۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۱۶ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است ، از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در راه‌های ارتباطی این استان قرار دارند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.