| کد خبر: 240654 |

◄ مخبر: قیمت بلیت نوروزی نباید افزایش یابد

معاون اول رییس جمهور با اشاره به در پیش بودن ایام نوروز و افزایش مسافرت‌های هموطنان تأکید کرد: قیمت بلیت‌های خطوط حمل و نقل ریلی، هوایی و جاده‌ای کشور نباید افزایش داشته باشد.

تین نیوز

 محمد مخبر عصر امروز - یکشنبه - در جلسه ای پیرامون حمل و نقل ایام نوروزی با اشاره به گزارش های ارائه شده از دستگاه های ذیربط در خصوص احتمال افزایش مسافرت ها در نوروز سال ۱۴۰۱ تصریح کرد: با توجه به مسأله کرونا باید تمام اقدامات پیشگیرانه و لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری در دستور کار همه دستگاه های اجرایی قرار گیرد. به این منظور مطابق مصوبه ستاد ملی کرونا، فروش بلیت قطار ، هواپیما و اتوبوس باید به شرط دریافت حداقل دو دوز واکسن از سوی مسافران انجام شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، معاون اول رییس جمهور با تأکید بر برنامه ریزی برای رفع نقاط پرخطر در جاده های بین شهری و شهرها تصریح کرد: موضوع ایمنی مسافرت و فراهم ساختن سفر مطمئن و امن برای مردم موضوعی پراهمیت است و باید تلاش کرد در زمان باقی مانده حتی المقدور مشکلات نقاط حادثه خیز برطرف و تمهیدات لازم اتخاذ شود.

مخبر همچنین با تاکید بر رفع نیازهای بخش های خدماتی و امدادی نظیر هلال احمر و اورژانس به منظور خدمت رسانی مطلوب به هموطنان، گفت: باید با توجه به گزارش های کارشناسی دستگاه هایی نظیر هواشناسی اقدامات متناسب راهنمایی و رانندگی و امدادی در هر منطقه باید تدوین و اجرا شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین از رسانه ها به ویژه صدا و سیما خواست تا به منظور آگاهی بخشی و کمک به کاهش تلفات جاده ای اطلاع رسانی دقیق و آموزشی مناسب را در دستور کار قرار دهند.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی و معاونان این وزارتخانه گزارش های جداگانه ای در خصوص وضعیت حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی کشور و پیش بینی میزان سفرها و اقدامات انجام شده ارائه کردند.

همچنین سردار هادیان فر رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور با اشاره به کاهش شیب کرونا و افزایش انگیزه مردم برای انجام سفر در ایام نوروز، گزارشی از آمادگی دستگاه متبوع خود برای مدیریت ترافیک، تأمین امنیت جاده ها و آموزش فرهنگ رانندگی صحیح ارائه کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 1

    جناب آقای معاون محترم. پیشینیان شما نخواستند قبول کنند که قیمت رو عرضه و تقاضا تعیین میکنه و به دستور شما نیست. ظاهرا شما هم نمیخواهید قبول کنید.
    اگر میخواهید قیمت بالا نره زحمت بکشید تعداد صندلی عرضه شده به مسافر رو افزایش بدید ،قیمت خود به خود پایین میاد.
    کار شما قیمت گذاری نیست.برید مشکل کمبود هواپیما و لکوموتیو و واگن و اتوبوس را حل کنید.