| کد خبر: 240647 |

◄ حمل یک‌سره کامیون‌های صادراتی از پایانه مرزی میرجاوه آغاز شد

مدیرکل حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: امکان حمل یک‌سره کامیون‌های صادراتی ایرانی از پایانه مرزی میرجاوه به عمق کشور پاکستان بعد از دو سال وقفه فراهم شد.

تین نیوز

 ایوب کرد اظهار داشت: با پیگیری این اداره‌کل و دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای امکان حمل یکسره کامیون‌های صادراتی ایرانی از پایانه مرزی میرجاوه به عمق کشور پاکستان بعد از دو سال وقفه فراهم شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مسئولان کشور دوست و همسایه پاکستان در دو سال اخیر تنها اجازه تردد کامیون‌های ایرانی را از طریق پایانه مرزی میرجاوه تا گمرک تفتان این کشور می‌دادند که به دلیل اهمیت و ضرورت حمل یک‌سره کالاهای تولیدی کشور به مقاصد نهایی در کشور با رایزنی‌هایی صورت گرفته از روز گذشته امکان تردد کامیون‌های ایرانی به عمق این کشور فراهم شد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر روزانه به طور متوسط بیش از ۱۵۰ دستگاه کامیون ایرانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه به کشور پاکستان تردد می‌کنند. وجود بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک و ارتباطات فرهنگی، اعتقادی، دینی و تاریخی بین مردم در دو سوی مرز فرصت مغتنمی برای ارتقا همکاری‌های اقتصادی و تقویت پیوندهای بین دو کشور و در نتیجه توسعه منطقه فراهم کرده است.

کرد افزود: ایران و پاکستان در زمینه مبادلات تجاری، مکمل یکدیگر محسوب می‌شوند که با توسعه همکاری‌ها از جمله در زمینه‌های حمل و نقل کالا می‌توان گام‌های ارزنده‌ای را درپیشرفت استان و منطقه برداشت. همچنین با توجه به اینکه توسعه تجارت با همسایگان و کشورهای منطقه اولویت سیاست خارجی دولت است این اداره‌کل همسو با برنامه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اتخاذ ساز و کار مناسب تلاش دارد به بهترین نحو در این مسیر گام بردارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.