◄ چرا پیشنهاد سرمایه گذاری در احداث آزادراه ها جاذبه ای ندارد؟
یک کارشناس فعال در حوزه جاده ای از عدم رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه احداث آزاد راه ها خبر داد.
یک کارشناس فعال در حوزه جاده ای از عدم رغبت سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در حوزه احداث آزاد راه ها خبر داد.
به گزارش تین نیوز، خدایار خاشع در خصوص علت این موضوع گفت: سود حاصل از سپرده گذاری در بانک به مراتب بازدهی کمتر از سایر بازارهای رسمی و غیر رسمی مثل طلا ، ارز ، مسکن و بورس دارد.
وی این مطلب را در شبکه های اجتماعی بیان کرد و افزود: به همین دلیل عموما افراد محافظه کار مانند بازنشستگان و کسانی که سرمایه کمی دارند جذب سرمایه گذاری در بانک ها می شوند ولی ریسک بسیار کم، قابلیت خروج از آن و معافیت مالیاتی مزیت عمده آن است.
او عنوان کرد: بانکها برای جذاب کردن امتیازاتی مانند پرداخت سود بیشتر، سود اضافی سالانه و امکان بستن حساب پیشراز سر رسید بدون جریمه را پیشنهاد می دهند، به طور مثال اکنون که سود اعلام شده سپرده یک ساله توسط بانک مرکزی ۱۶ درصد است، بانک ها سود بیش از ۲۰ درصد با امکان بستن بعد از یک ماه بدون جریمه را می دهند و همانطور که بانک ملت در سراسر شهر اعلام کرده هر ساله سود قطعی بیشتری می دهد.
خاشع خاطرنشان کرد: این در حالی است که پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای سرمایه گذاری در آزاد راه ها که با ریسک بالا و حداقل 20 ساله و بدون امکان خروج است پرداخت همان سود ۱۶ درصد به علاوه سه درصد است و طنز جالب قضیه دریافت ۲۵ درصد مالیات بر سود از طرف دارایی است.
او گفت: چگونه انتظار است که سرمایه گذاران بیایند و چند هزار میلیارد تومان پروژه ناتمام را تمام کنند؟ به نظر نمی رسد تیمی کارشناسی در دولت و مجلس به این حداقل ها هم فکر کنند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.