| کد خبر: 240638 |

افزایش اخذ خسارت حمل بار اضافه در پایتخت

اعضای شورای شهر تهران لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین و اخذ خسارت حمل بار اضافه وسائل نقلیه باری در شهر تهران را به تصویب رساندند.

تین نیوز

 صبح امروز بررسی لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین و اخذ خسارت حمل بار اضافه وسائل نقلیه باری در شهر تهران روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و مجتبی شفیعی - معاون حمل و نقل شهرداری تهران - در دفاع از این لایحه اظهار کرد: وسائل نقلیه باری به علت اضافه‌باری که دارند باعث ایجاد خسارت به راه‌ها و پل‌ها می‌شود که راهداری از این خودروها خسارت اخذ می‌کند. از سال گذشته نیز شهرداری در لایحه‌ای اخذ خسارت از این خودروها را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی با بیان این‌که بحث ما درآمدزایی نیست، اظهار کرد: از سال گذشته تنها بابت ۵۰ مورد ثبت خسارت، ۱۷ میلیون درآمد داشته‌ایم که این نشان می‌دهد ما به دنبال درآمد نیستیم بلکه تنها می‌خواهیم خسارت وارده به زیرساخت‌های تهران را جبران کنیم البته افزایش ۲۵ درصدی پیشنهاد شده اما این رقم بسیار ناچیز است.

در ادامه جعفر تشکری هاشمی - رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران - در دفاع از این لایحه گفت: وسایل حمل بار با اضافه تناژی که دارند باعث بروز خسارات زیاد به پل‌ها و ابنیه‌های شهری می‌شوند اما قبلا این مساله مورد توجه قرار نمی‌گرفت اما از سال گذشته این موضوع مورد تاکید قرار گرفت اما با شدت خوبی برخورد نشد و از آنجایی که باید با این متخلفان برخورد شود، پیشنهاد دادیم که ۵۰ درصد درآمدهای حاصل از این مصوبه صرف حمل و نقل عمومی و پنج درصد به پلیس داده شود. مابقی نیز صرف بهبود نگهداری ابنیه‌ها شود.

وی با بیان این‌که جریمه‌ها از ۱۲ هزار تومان آغاز می‌شود و تا ۲۷۰ هزار تومان بسته به نوع کامیون یا کامیونت است، تصریح کرد: این مبالغ در حد شوخی است چراکه مثلا یک بنکر دو تن اضافه بتن خواهد داشت که بیش از یک میلیون هزینه‌بار می‌گیرد اما ۱۲ هزار تومان جریمه می‌دهد که این یک شوخی است بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم که حداقل جریمه‌ها به جای ۲۵ درصد، ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، اعضای شورای شهر به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در نهایت مهدی چمران پیشنهاد داد سهم پلیس به ۱۰ درصد افزایش یابد و در کنار افزایش قیمت کار فرهنگی و تبلیغاتی صورت گیرد. اعضای شورای شهر در نهایت به لایحه اصلاحیه مصوبه تعیین و اخذ خسارت حمل بار اضافه وسائل نقلیه باری در شهر تهران رای مثبت دادند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.