| کد خبر: 240619 |

مدیرکل راه‌آهن جنوب :

پروژه دوخطه راه‌آهن اهواز ـ اندیمشک در انتظار اعتبار

با توجه به افزایش قیمت‌ها نیاز به اصلاح نرخ پیمان در پروژه دوخطه اندیمشک - اهواز وجود دارد که در این زمینه مکاتبات لازم با سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی فنی انجام شده است و به دنبال اخذ اعتبار و تکمیل کارهای باقی مانده این پروژه هستیم.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها نیاز به اصلاح نرخ پیمان در پروژه دوخطه اندیمشک - اهواز وجود دارد که در این زمینه مکاتبات لازم با سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی فنی انجام شده است و به دنبال اخذ اعتبار و تکمیل کارهای باقی مانده این پروژه هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عبدالکریم درویش زاده در خصوص پروژه دوخطه اهواز -اندیمشک اظهار کرد: دوخطه اهواز به اندیمشک به طول ۱۴۰ کیلومتر است که تا کنون در ۱۲۵ کیلومتر از این خط، زیرسازی، روسازی و ریل‌گذاری انجام شده است.

وی افزود: مراحل پایانی سه بلاک خط به طول ۴۵ کیلومتر از این ۱۲۵ کیلومتر، طی شده و آماده بهره‌برداری است و مابقی خط نیز ریل‌گذاری، بالاست‌ریزی و جوشکاری بخشی از این مسیر انجام شده است و به عملیات تکمیلی نیاز دارد.

مدیرکل راه‌آهن جنوب گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها نیاز به اصلاح نرخ پیمان در پروژه دوخطه اندیمشک به اهواز وجود دارد که در این زمینه مکاتبات لازم با سازمان برنامه و بودجه و شورای عالی فنی، انجام شده است و به دنبال اخذ اعتبار و تکمیل کارهای باقی مانده این پروژه هستیم.

درویش زاده تصریح کرد: زیرسازی خط دوم و ابنیه کمربندی نظامیه به میاندشت به طول ۳۷ کیلومتر به طور کامل انجام شده و آماده ریل گذاری است. همچنین عملیات دوخطه کردن حدفاصل ایستگاه میاندشت تا ایستگاه سربندر به طول ۸۱ کیلومتر، به طور کامل اجرا شده و در سال ۹۵ نیز افتتاح شده و از آن بهره‌برداری می‌شود.

وی با اشاره به زائران اربعین حسینی تصریح کرد: آمادگی کامل برای جابه‌جایی زائرین اربعین داریم. در این راستا یک قطار رایگان در مسیر خرمشهر به شلمچه و بالعکس را به صورت ۲۴ ساعته در نظر گرفته‌ایم و تعداد قطارهای مسافری به مقاصد مشهد و تهران را در این ایام و در آستانه نوروز، متناسب با نیاز و درخواست افزایش می‌دهیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.