| کد خبر: 240612 |

اورهال و تعمیرات واگن مترو در صدر بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران اعلام کرد که پروژه های عمرانی شهرداری تهران در سال آینده تنها با جذب مشارکت بخش خصوصی عملیاتی می‌شود.

تین نیوز

سید جعفر تشکری هاشمی در مورد بودجه عمرانی شهرداری تهران در بودجه سال ۱۴۰۱ گفت: بودجه پیش بینی شده در حوزه عمرانی تنها برای بزرگراه کمربندی شرقی تهران است که در حال حاضر فاقد کمربندی است و مبلغ پیش بینی شده از محل تبصره هاست یعنی اگر بودجه شهرداری برای سال آینده به صورت کامل محقق شود، شهرداری تهران می‌تواند از محل مازاد و در عین حال در صورت مشارکتی از طریق جذب سرمایه گذاران یا سیستم بانکی، این کمربندی را بسازد، چرا که این پروژه نیاز اضطراری شرق تهران است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، وی در ادامه به بودجه تکمیل بزرگراه شهید بروجردی اشاره کرد و ادامه داد: از آنجایی که بخش زیادی از پروژه بزرگراه شهید برجرودی انجام شده؛ اما هنوز اتصالات این بزرگراه با جاده ساوه و آزادگان تکمیل نشده که اگر بحث تملک آن انجام شود، امکان تردد شمالی-جنوبی در غرب تهران ایجاد می‌شود و به عنوان مکمل شبکه موجود مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه مابقی پروژه های عمرانی که در بودجه ۱۴۰۱ شهرداری تهران پیش بینی شده عمدتا مشارکتی است و در صورتی که سرمایه گذاری باشد، انجام می شود، گفت:  اینگونه پروژه ها همچون تونل میدان سپاه تا آزادگان که اگر سرمایه گذاری حاضر بود تا از محل عوارض تردد بازگشت سرمایه داشته باشد،در اولویت کاری قرار می گیرد در غیر این صورت این پروژه ها اجرایی نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه همچنین یکی از موضوعات مورد تاکید در بودجه این بود که در بحث پارکینگ سازی تنها با مشارکت سرمایه گذار و در نقاطی که با بحران و مشکل مواجه هستند، ساخته شود، گفت: به عبارتی شهرداری تهران راسا اقدام به ساخت پارکینگ نخواهد کرد و ساخت اینگونه پارکینگ ها تنها با تمایل بخش خصوصی و حمایت شهرداری امکان پذیر خواهد شد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در مورد تایید کلیات بودجه باید منتظرنظر نهایی فرمانداری تهران باشیم، ادامه داد: در صورت مغایرت بودجه با بندهای قانونی، باید اصلاحاتی صورت گیرد. در بحث حمل و نقل تلاش شد در موضوع نگهداشت تاکید کنیم و برای بحث تعمیرات مترو به عنوان اولویت اول شهرداری تهران، بودجه مناسب در نظر گرفتیم  و توسعه را بعد از نگهداشت در اولویت دوم قرار دادیم، چرا که اگر نگهداشت به خوبی صورت نگیرد، توسعه صرف نمی تواند کمک جدی به حل مسائل شهر کند.

وی افزود: برای سال آینده بزرگترین بودجه را به شرکت بهره برداری مترو دادیم تا اورهال و تعمیرات واگن را انجام دهد.

رئیس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران در مورد خرید واگن نیز گفت: منتظر هستیم تا دولت ۱۵ درصد پیش پرداخت برای خرید ۶۳۰ واگن را پرداخت کند و عملا با فعال شدن قرارداد۶۳۰ واگن بتوانیم نیازهای آینده را تامین کنیم و خرید واگن دیگری در دستور کار نیست و امید است با پرداخت دولت بتوانیم این ۶۳۰ واگن را جذب کرده تا نیاز شهر به واگن مرتفع شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.