| کد خبر: 240589 |

◄ چه کسانی از شفافیت مالی بین رانندگان کامیون و شرکت ها هراس دارند؟

افرادی که از شفاف سازی هراس دارند مانع اجرای این مهم و تحقق این هدف می شوند.

تین نیوز

به تازگی با هدف ارتقای شفافیت و سلامت مالی و جلوگیری از بروز زمینه های تضییع حقوق رانندگان در بخش حمل و نقل جاده ای کالا، شرکت ها ملزم به استفاده از دستگاه های کارتخوان بانکی به نام خود شرکت شده اند اما یک فعال صنفی بخش حمل و نقل می گوید: افرادی که از شفاف سازی هراس دارند مانع اجرای این مهم  و تحقق این هدف می شوند.

به گزارش تین نیوز، محسن جلالی به خبرنگار ما گفت: اگرچه الزام شرکت ها به استفاده از دستگاه های کارتخوان به نام خود شرکت اقدام لازمی است اما کافی نیست.

وی افزود: برای مثال اگر یک شرکت حمل و نقل بخواهد به صورت غیرقانونی دریافت هایی از رانندگان داشته باشد خیلی راحت می تواند دریافت های قانونی را از دستگاه کارتخوان به نام شرکت انجام داده  و مابقی را از طریق کارت به کارت دریافت کند.

بیشتر بخوانید:

یک راننده: کارتخوان به نام شرکت کنید با دستگاه های عابر بانک چه می کنید؟

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از این کار قطعا نمی توان همه عابر بانک‌ ها را از اطراف شرکت‌ های حمل و نقل جمع آوری کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کامیون‌ داران اصفهان تاکید کرد: برای رسیدن به هدف جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان و شفافیت مالی، اجرای بخشنامه ای که در تاریخ  18  دی ماه از سوی مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا صادر شد، بهترین راهکار است.

وی ادامه داد: در این بخشنامه مقرر شده بود از ابتدای بهمن ماه سال جاری (۱۴۰۰.۱۱.۰۱) همه مراحل صدور بارنامه (نرخ پایه خالص دریافتی رانندگان بر حسب تناژ، کمیسیون شرکت، عوارض جابجایی و...) به صورت سیستمی محاسبه و اعمال گردد.

جلالی افزود: محتوای این بخشنامه در واقع مبتنی بر مطلع شدن راننده از کمیسیونی است که باید پرداخت کند.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کامیون‌ داران اصفهان خاطرنشان کرد: متاسفانه این بخشنامه نیز مانند بخشنامه ۱۳۹۹/۴/۱۴  هیچ گونه تعهد اجرایی نداشت و فقط انجمن ها و کانون‌ ها را در برابر اعضا زیر سوال برد که چرا سازمان بخشنامه های خود را اجرایی نمی‌ کند؟

وی عنوان کرد: ما هم در حد توان پیگیر این دو بخشنامه بودیم اما به عقیده بنده هستند افرادی که از شفاف سازی هراس داشته و جلوی اجرای این مهم را گرفتند و تا الان آنها از صنف کامیون دار و راننده  پیشی گرفته اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راننده 0 0

    همان کسانی که هشت سال بیمه 72تا80راننده گان رابالا کشیدند وکسانی که باید حق راننده گان رامی گرفتند ولی سکوت نمودندوکاری هم انجام ندادند درحرف طرفدار راننده ولی درعمل طرفدار شرکت ها