| کد خبر: 240507 |

◄ عرضه سهام طرح‌های عمرانیِ حوزه حمل و نقل در بورس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مقرر کردند، سهام طرح‌های عمرانی در حوزه حمل و نقل برای مشارکت مردم د بورس عرضه شود.

تین نیوز

 در جلسه علنی روز سه‌شنبه (سوم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزییات بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱،  پیشنهاد «جعفرقادری» نماینده شیراز برای الحاق به بند (و) تبصره ۲ لایحه با ۱۵۳ رای نمایندگان مجلس تصویب شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، بر اساس پیشنهاد قادری، به صندوق توسعه حمل و نقل اجازه داده می‌شود تا با دریافت مجوز از سازمان بورس برای تکمیل یا احداث طرح‌های انتفاعی بخش حمل و نقل از طریق تاسیس صندوق طرح نسبت به جمع آوری منابع از بخش های غیر دولتی اقدام و نسبت به واگذاری سهام یا تضمین حداقل سودمعادل با نرخ سود شورای پول و اعتبار برای هر طرح اقدام نماید.

پیش از رای گیری «جعفر قادری» در دفاع از پیشنهاد خود در سخنانی گفت: بر اساس این پیشنهاد تکمیل بزرگراه‌ها، آزاد راه ها و طرح های عمرانی به صورت انتفاعی با استفاده از مجوز سازمان بورس انجام می شود و امکان واگذاری سهام آن پروژه به مردم فراهم می شود.

بیشتر بخوانید:

واریز بخشی از سود سالیانه شرکت‌های وزارت راه به صندوق توسعه حمل و نقل

وی افزود: این کار به چند دلیل برای مردم ایجاد انگیزه می‌کند. نخست اینکه منافع اقتصادی آنها تامین می‌شود دوم اینکه مردم می‌توانند از این پروژه ها که در بخش حمل و نقل، فرودگاهی، آزادراه‌ها و بندری است منتفع شوند. به عبارتی این پیشنهاد سبب مشارکت مردم در پروژه‌ها و منتفع شدن آنها می شود.

نماینده مردم شیراز تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به مردم سازی اقتصاد تاکید داشتند و یکی از راه ها این است که سرمایه‌های خرد مردم را در پروژه اقتصادی شرکت دهیم. چرا که پروژه های بزرگ کشور معطل مانده است. از طرفی اگر مردم در این پروژه ها شرکت نکنند، این پروژه ها به پایان نخواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: چرا مردم را وادار می‌کنیم که سرمایه‌های خود را در بانک ها ذخیره کنند در حالی که بانک ها هم به سمت واسطه گری می روند. همچنین تلفات جاده‌ای با این پیشنهاد کاهش پیدا خواهد کرد و سوخت کمتری هم مصرف می شود و سبب توسعه و رشدکشور شده و  مناطق محروم و دور افتاده که به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها، محروم ماندند هم منتفع خواهند شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.