| کد خبر: 240497 |

◄ باند ۲۹ چپ مهرآباد خرداد ۱۴۰۱ عملیاتی می‌شود

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از روند کنترل پروژه باند ۲۹ چپ فرودگاه بین المللی مهرآباد بازدید کرد.

تین نیوز

 سی و پنجمین جلسه کنترل پروژه باند ۲۹ چپ با حضور حمیدرضا سیدی سرپرست شرکت فرودگاه‌ها، حسین اسفندیاری عضو هیأت مدیره و راهبر عملیات فرودگاهی، ابراهیم مرادی عضو هیأت مدیره و راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد، مصطفی صفایی معاون عملیات فرودگاهی، زحمت کشان مدیرکل ساخت و توسعه فرودگاه‌ها و مدیرعامل و عوامل گروه مشارکت و همچنین مدیر عامل مشاور کارفرما و کلیه کارگروه عملیات بهسازی باند ۲۹ چپ در سالن جلسات محل کارگاه گروه مشارکت برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از فرودگاه مهرآباد، در ابتدای این جلسه ️اسفندیاری با ارائه گزارشی از شروع مطالعات، تحقیقات و طراحی تا اجرا، از تلاش همکاران ستادی و فرودگاهی و گروه مشارکت برای ایجاد هماهنگی و تعامل در اجرای این پروژه ملی قدردانی کرد.

وی با اشاره به تشکیل دو کمیته کنترل پروژه کارگاهی و ستادی برای پیشرفت اهداف اجرا، متذکر شد؛ این مدل کنترل پروژه می‌تواند الگو و مدل مناسب پروژه‌ای در کل کشور باشد.

وی به طور خلاصه به توضیح عملی و فنی اجرای پروژه پرداخت و گفت: در تلاش هستیم تا تاریخ اعلام شده، بازگشایی باند ۲۹ چپ در خرداد ماه ۱۴۰۱ را عملی نمائیم و مطابق سناریو عملیاتی پیش برویم.

در ادامه اعضای کارگروه پروژه باند ۲۹ به طور خلاصه اقدامات انجام شده را به مدیرعامل جدید گزارش دادند.

داودی معاون فنی و مهندسی فرودگاه گزارش کوتاه و کاملی از روند اجرای پروژه، نظارت کامل و فنی در اجرا ارائه و از تلاش شبانه روزی واحد فنی و مهندسی در نظارت بر اجرا و رعایت استانداردهای فنی و شیوه نامه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف پروژه گزارش داد.

الهی‌نیا معاون عملیات هوانوردی نیز ضمن بیان اقدامات تمهیدی پیش از بستن باند ۲۹ چپ به کلیات مراحل عملیاتی کردن باند ۲۹ راست و نقش کلیدی و ارزشمند دفاتر تخصصی ستاد شرکت و نیز فعالیت‌های ادارت عملیاتی اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به لزوم بازگشایی باند ۲۹ چپ به صورت فرآیند محور و مبتنی بر مقررات AIRAC از مدیرعامل خواست نحوه‌ی بازگشایی با حضور ایشان و بخش‌های مرتبط، سیاست گذاری و برنامه ریزی شود.

حیدری قائم مقام فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از هماهنگی‌های نظامی و امنیتی در راستای تسریع در اجرای پروژه رفع موانع باند ۲۹ راست به عنوان باند اصلی مهرآباد به منظور تسریع در انجام بهسازی باند ۲۹ چپ و رفع موانع اجرای پروژه باند ۲۹ چپ گزارشی ارائه کرد.

در ادامه آشتیانی معاونت عملیات تسهیلات فرودگاهی نیز از برنامه‌ریزی پروازی هماهنگی با ایرلاین‌ها به منظور ارائه خدمات فرودگاهی در طول اجرای پروژه بهسازی باند ۲۹ چپ بدون هیچ گونه خلل در عملیات پروازی و ارائه خدمات فرودگاهی گزارش داد.

پس از ارائه این گزارش‌ها، مدیرعامل گروه مشارکت و مشاور کارفرما نیز اقدامات مهم و فنی انجام شده در روی باند را ارائه کرد.

حمیدرضا سیدی سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز پس از استماع گزارش‌ها، از تمامی همکاران در شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه مهرآباد و پیمانکار گروه مشارکت که مقدمات اجرای این امر مهم و تأثیرگذار در صنعت هوانوردی را فراهم و به مرحله اجرایی درآوردند، قدردانی کرد.

وی گفت: فرآیند مطالعات پروژه و مدیریت ریسک آن یکی از اقدامات ارزشمندی و تأثیرگذار است که در شرکت فرودگاه‌ها انجام شده و از همه عوامل اجرایی این پروژه مهم می‌خواهم که در انجام استاندارد عملیات اجرایی آن از هیچ تلاش تأثیر گذار مثبتی فرو گذار نشوند. وی گفت: انتظار می‌رود که به منظور حرکت در مسیر زمانبندی تعیین شده و انضباط کاری بیش‌تر از گذشته تلاش شود.

سیدی بر مستندسازی کلیه مراحل اجرایی این پروژه تاکید کرد.

پس از این نشست نیز مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و هیأت همراه از محل اجرای پروژه در باند ۲۹ چپ دیدن و از نزدیک در جریان اقدامات انجام گرفته بر روی باند قرار گرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.