| کد خبر: 240490 |

◄ مشارکت خیران راه و ترابری در ساخت محور یزد- طبس

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از امضای توافقنامه مشارکت خیران راه و ترابری در تامین هزینه‌های اجرای بخشی از باند دوم محور یزد- طبس خبر داد.

تین نیوز

صبح امروز، دوشنبه، دوم اسفندماه، جلسه مبادله توافقنامه مشارکت خیران راه و ترابری در تامین هزینه‌های اجرای بخشی از باند دوم محور یزد- طبس به ریاست خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با حضور مهران فاطمی، استاندار یزد، سید حسین میرشفیع مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری، عبداله نوروزی رییس هیات مدیره، غلامرضا شایقی و علی ناظران به عنوان خیران، برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خادمی استان یزد را مرکز جغرافیایی کشور و محل توزیع ترافیک در کریدورهای شمالی- جنوبی و شرقی- غربی کشور دانست و گفت: یزد- طبس یکی از طولانی‌ترین محورهای کویری کشور است و مسیر مواصلاتی از مرکز کشور به بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: مشارکت خیران راه و ترابری استان یزد در تکمیل بخشی از این محور یکی از اقدامات ماندگار در عرصه راهسازی کشور است.

خادمی در خصوص موضوع این توافقنامه اظهار داشت: اجرای بخشی از باند دوم محور یزد- طبس در محدوده شهرستان اردکان- بخش خرانق به طول ۳۰ کیلومتر به ارزش تقریبی چهار هزار میلیارد ریال از سوی خیران موضوع این توافقنامه است که بر اساس نقشه‌های اجرایی مصوب و مطابق دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های وزارت راه و شهرسازی اجرا می‌شود و طبق مفاد این توافقنامه قیر مورد نیاز نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پتانسل‌های موجود در استان یزد بیان کرد: این استان با توجه به موقعیت ویژه جغرافیایی ارتباط دهنده شبکه حمل و نقل کشور است و وجود معادن و صنایع مهم در یزد افزایش بار ترافیکی در محورهای ترانزیتی را به همراه دارد.

به گزارش شرکت ساخت، خادمی از همکاری استاندار یزد و خیران در این اقدام تقدیر کرد و گفت: هم اکنون مذاکره با دیگر خیران به منظور مشارکت در اجرای بخش‌های دیگر این محور در حال انجام است و امیدواریم به زودی توافقنامه آن به امضا برسد.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.