| کد خبر: 240465 |

◄ بلوار قیام پس از 8 سال به طور کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد

بلوار قیام پس از بازسازی کامل و مناسبتر از وضعیت سابق خود، تا پیش از پایان سال جاری به طور کامل در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

بلوار قیام (محدوده حدفاصل خیابان شهدای هفدهم شهریور تا میدان قیام) به طول تقریبی یک کیلومتر که از سال ۱۳۹۲ به کارگاه فعالیت‌های عمرانی شرکت مترو تهران تبدیل شده بود، پس از بازسازی کامل و مناسبتر از وضعیت سابق خود، تا پیش از پایان سال جاری به طور کامل در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) مهندس مسعود درستی مدیرعامل شرکت مترو تهران در این زمینه گفت: از حدود سال ۱۳۹۲ به دلیل نیاز شرکت مترو به فضایی کارگاهی، بلوار قیام ابتدا برای آماده‌سازی شفت دستگاه حفار مکانیزه مورد استفاده قرار گرفت و سپس به عنوان کارگاه بچینگ و عملیات اجرایی پروژه احداث ایستگاه‌های میدان قیام و خیابان شهدای هفدهم شهریور همچنین در اختیار پیمانکاران مربوطه بود.

درستی در ادامه افزود: سال گذشته مقارن با افتتاح ایستگاه میدان قیام (14 اسفند 1399) و با همکاری شهرداری منطقه ۱۲ حدود ۶۰۰ متر از بلوار قیام پس از بهسازی کامل و در شکلی به مراتب بهتر از گذشته‌اش، آزادسازی شد و امروز در حالی که به روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ نزدیک می‌شویم، مسیر باقی‌مانده از این بلوار آماده تحویل به شهروندان صبور پایتخت شده است.

مدیرعامل شرکت مترو تهران در خاتمه گفت: بلوار قیام در وضعیت جدید خود که پس از 8 سال به طور کامل در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد، صاحب مسیر ویژه دوچرخه‌سواری، پیاده‌راه، ایستگاه تاکسی و اتوبوس تندرو و دو ایستگاه مترو شده است. ۳۲۰۰ متر طول جدول گذاری در 4 لاین، بتن‌ریزی برای رفع اختلاف سطح دو سمت بلوار، ساخت پیاده‌راه و ایجاد فضای سبز و سایر ملزومات حمل و نقل شهری از جمله اقدامات صورت گرفته طی چند مرحله و در طول یک سال اخیر بوده است.

اواخر سال گذشته، ایستگاه میدان قیام در این بلوار به بهره‌برداری رسید و پیش‌بینی می‌شود در فصل بهار سال ۱۴۰۱ ایستگاه خیابان شهدای هفدهم شهریور نیز در سوی دیگر این بلوار افتتاح شود تا وضعیت دسترسی به شبکه حمل و نقل عمومی در این محدوده پرتراکم پایتخت بهبود پذیرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.