| کد خبر: 240429 |

جنرال موتورز خودروهای خودران مس سازد

جنرال موتورز قصد دارد به طور جدی در زمینه ساخت خودروهای خودران سرمایه گذاری کند و واحد تولید خودروهای مذکور موسوم به کروز را توسعه دهد.

تین نیوز

جنرال موتورز چند ثبت اختراع نیز در زمینه تولید خودروهای خودران داشته و قصد دارد یک وسیله نقلیه خودران روانه بازار کند که نیازی به کنترل انسانی ندارد و هدایت فرمان و ترمز گرفتن این وسیله نقلیه مستقل از تصمیم افراد انجام می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از فارس، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه  های آمریکا می تواند برای صدور مجوز تردد تعداد محدودی وسیله نقلیه خودران به طور موقت در جاده های ایالات متحده اقدام کند. اما این کار با سختگیری های زیادی انجام می شود.

یکی از خودروهای خودران این شرکت اوریجین نام دارد که با همکاری شرکت هوندا تولید شده و صندلی های آن برای نشستن روبروی یکدیگر قرار گرفته اند و به راحتی 4 مسافر را حمل می کند. انتظار می رود تولید این خودرو تا اواخر سال 2022  در کارخانه جنرال موتورز در دیترویت به پایان برسد و علاقمندان از سال 2023 قادر به خرید انها باشند.

جنرال موتوروز اولین بار در سال 2018 برای تولید خودروهای خودران برنامه ریزی کرد، اما تا به امروز توفیق چندانی در این زمینه نداشته است.

رسیدپی به قانون استقرار سریع خودروهای خودران در جاده های ایالات متحده بدون کنترل انسانی در کنگره متوقف شده است. طبق قانون فعلی، شرکت‌ها می‌توانند برای حداکثر اعزام 2500 وسیله نقلیه خودران تا دو سال ، از اعمال استانداردهای ایمنی وسایل نقلیه موتوری معاف شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.