| کد خبر: 240416 |

افزایش کاربران وسایل حمل‌ونقل عمومی در آمریکا و انگلستان

گزارش‌ها حاکی است که روزانه در کلان‌شهرهای نیویورک آمریکا و لندن، پایتخت انگلستان، بر تعداد مسافرانی افزوده می‌شود که از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای عبور و مرور خود بهره می‌گیرند.

تین نیوز

گزارش‌ها حاکی است که روزانه در کلان‌شهرهای نیویورک آمریکا و لندن، پایتخت انگلستان، بر تعداد مسافرانی افزوده می‌شود که از وسایل حمل‌ونقل عمومی برای عبور و مرور خود بهره می‌گیرند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، سازمان دولتی حمل‌ونقل لندن، آمار جدیدی مبنی بر تغییر گرایش مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، نسبت به دو سال اول گسترش ویروس کرونا، منتشر کرده است که نشان از افزایش ۲۵ درصدی گرایش مردم به عبور و مرور از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی زیرزمینی دارد. طبق بررسی‌هایی که محققان بریتانیایی انجام داده‌اند در حال حاضر، حدود ۶۰ درصد کاربرانی که تا پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹ از وسایل نقلیه عمومی زیرزمینی برای تردد خود بهره می‌گرفتند، یک بار دیگر به رفت و آمد از طریق این خودروها روی آورده‌اند. از سوی دیگر، برداشته شدن نسبی محدودیت‌های اعمال شده بر دورکاری در نوزدهم ژوئیه به افزایش ۷۵ درصدی عبور و مرور از طریق اتوبوس‌های عمومی منجر شده، ضمن این‌که سایر شیوه‌های تردد را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

مدیران لندن، فعالیت دوباره سیستم حمل‌ونقل عمومی را در بهبودی پایدار از پاندمی کرونا ضروری دانسته‌اند و از اینکه مردم پس از پایان یافتن اغلب محدودیت‌ها به ویژه در مراکز کاری بسیار پرشور به رفت و آمد از طریق آن‌ها می‌پردازند، ابراز خرسندی کرده‌اند. جالب است بدانید که این روزها، نه تنها مردم پایتخت انگلستان نسبت به دو سال گذشته، بیشتر به تردد از طریق وسایل نقلیه عمومی در مرکز شهر می‌پردازند، بلکه بسیاری از رفت و آمدهای برون‌شهری نیز از طریق این خودروهای پاک انجام می‌شود.

افزایش کاربران وسایل حمل و نقل عمومی در آمریکا و انگلستان

افزایش نرخ وسایل نقلیه عمومی در لندن

صادق خان، شهردار لندن، اخیراً ادعا کرده است که نرخ کرایه‌های مترو و اتوبوس‌های شهر از یکم ماه مارس به میزان حدود پنج درصد افزایش خواهد یافت که اگرچه این میزان، همچنان پایین‌تر از نرخ کنونی تورم ۵.۴ درصدی به حساب می‌آید، با این حال در یک دهه اخیر بی‌سابقه بوده است. نرخ کرایه‌های وسایل حمل‌ونقل عمومی، آخرین بار در سال ۲۰۱۲ و طی دوران مدیریت بوریس جانسون، شهردار سابق لندن به میزان شش درصد افزایش یافت.

اپراتور حمل‌ونقل پایتخت انگلستان، پس از شیوع بیماری کووید -۱۹ و گسترش محدودیت‌های سختگیرانه با رکود جبران‌ناپذیری مواجه شد، زیرا استفاده از وسایل نقلیه عمومی به میزان حدود ۹۰ درصد کاهش یافت، اما دولت انگلستان به منظور جبران نسبی این زیان، مبلغ ۴.۵ میلیارد پوند را به عنوان مساعدت مالی در اختیار این نهاد قرار داد که در بهبودی از وضعیت اقتصادی حاکم بسیار اثربخش واقع شد. با این حال، سیستم حمل‌ونقل عمومی لندن همچنان کمبود ۱.۹ میلیارد پوندی را تجربه می‌کند و همین امر به کاهش ارائه خدمات در این بخش منجر شده است. البته، مدیران پایتخت انگلستان، همواره در حال برگزاری جلسات متعدد هستند تا به یک نتیجه‌گیری کلی و مؤثر برای افزایش بودجه در بخش حمل‌ونقل عمومی دست پیدا کنند تا در نهایت، بهترین خدمات را در این خصوص، در اختیار شهروندان لندن قرار دهند و هر چه بیشتر، آن‌ها را به تردد از طریق مترو یا اتوبوس‌های عمومی سوق دهند.

افزایش کاربران وسایل حمل و نقل عمومی در آمریکا و انگلستان

بهبودی استفاده از وسایل نقلیه عمومی در نیویورک

مدیران شرکت حمل‌ونقل عمومی نیویورک، واقع در ایالات متحده آمریکا نیز اخیراً از افزایش گرایش مردم به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی در سراسر شهر خبر داده‌اند و مدعی شده‌اند تنها در هشتم ماه فوریه ۲۰۲۲، تعداد مسافران این خودروها به بیش از سه میلیون نفر رسید. در واقع، پس از ظهور سویه امیکرون در دسامبر ۲۰۲۱، این اولین باری بود که تعداد مسافران وسایل نقلیه عمومی در شهر از سه میلیون نفر تجاوز می‌کرد که این رویداد، حاکی از بازگشت گرایش مردم به استفاده از شیوه‌های پاک برای عبور و مرور در داخل شهر بود.

همچنین، گزارش‌ها حاکی است که حدود ۵۵ درصد افرادی که تا پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹ از وسایل حمل‌ونقل عمومی به عنوان بهترین شیوه تردد بهره می‌گرفتند، یک بار دیگر این خودروها را برای تردد خود برگزیده‌اند.

افزایش کاربران وسایل حمل و نقل عمومی در آمریکا و انگلستان

البته متفاوت با لندن، شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی از آغاز طرح‌های خود برای کاهش هزینه‌های تردد از طریق اتوبوس و مترو خبر داده و مدعی شده‌اند به زودی، شهروندان نرخ قابل توجه هزینه‌ها را برای تردد خود تجربه خواهند کرد و در ضمن، سیستم‌های جدیدی آغاز به کار خواهد کرد تا فرایند پرداخت غیرحضوری کرایه‌ها را تسهیل کند.

مدیران نیویورک، اخیراً در مصاحبه‌های خود با رسانه‌های اجتماعی، بارها به نقش رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی طی دوران کرونا به ویژه هنگام سرعت گرفتن سویه امیکرون، اشاره کردند و مدعی شدند که این افراد در خط مقدم مبارزه با کرونا قرار داشتند و با به خطر انداختن جان خود، سفر را برای مردم شهر تسهیل کردند.

گزارش‌ها نشان‌گر آن است که تا پیش از شیوع بیماری کووید -۱۹، تعداد مسافران متروهای نیویورک از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تجاوز می‌کرد که در اوایل سال ۲۰۲۰، این نرخ به تنها ۳۰۰ هزار نفر کاهش یافت یعنی تنها حدود پنج درصد مردم از طریق مترو به رفت و آمد می‌پرداختند.

افزایش کاربران وسایل حمل و نقل عمومی در آمریکا و انگلستان

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.