| کد خبر: 240395 |

◄ افزایش صادرات با ایجاد مسیر جدید ریلی

در سال جاری تاکنون ۶۰۰ هزار تن حمل و نقل کالا اعم از صادرات، واردات، حمل و نقل داخلی و ترانزیت داشتیم که نسبت به سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشته است.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: در سال جاری تاکنون ۶۰۰ هزار تن حمل و نقل کالا اعم از صادرات، واردات، حمل و نقل داخلی و ترانزیت داشتیم که نسبت به سال قبل ۶۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، محسن اعتماد افزود: روند رشد از سال ۹۴ آغاز شده و نشان دهنده این است که ظرفیت بالایی در حمل و نقل ریلی داریم و باید هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های منطقه اینچه برون را کامل کرده و به فکر این باشیم که ۳۵ میلیون تن بار که در اطراف کشور بوده و قابلیت جذب ۲۵ درصد آن را داریم، به کشور وارد کرده و آن را از به آب‌های آزاد و اروپا برسانیم.

اعتماد اضافه کرد: لذا باید مسیر ریلی گرگان به سمت شاهرود و طبس ایجاد شده و کالاها به بندرعباس منتقل شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ گفت: ظرفیت مسیر فعلی، یعنی حمل و نقل کالا از اینچه برون به سمت شمال و گرمسار، تکمیل بوده و نهایت می‌توانیم یک میلیون تن بار جابجا کنیم و مدت زمان حمل آن هم طولانی است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم ترانزیت کشور فعال شود و از آسیای میانه به آب‌های آزاد متصل شویم، باید بتوانیم در مدت کوتاهی حمل‌ونقل بار را انجام دهیم و مسیر جدید که مطرح شده اگرچه هزینه‌بر و سخت است ولی کار بلندمدتی بوده و ظرف چهار روز می‌توانیم بار را از آسیای میانه به خلیج فارس برسانیم.

اعتماد گفت: این امر مستلزم حمایت دولت است که امیدواریم در سفر هیئت دولت به استان این مسیر مصوب شده و سرمایه گذاران هم پایه کار هستند و اگر این اتفاق بیفتد حداقل هزار و ۵۰۰ نفر در اینچه برون مشغول به کار می‌شوند.

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲ بیان کرد: طبق چشم‌انداز اگر این مسیر ایجاد شود در عرض هفت سال هزینه کل پروژه جبران شده و مابقی هم سود است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم بلندمدت فکر کنیم باید این مسیر ایجاد شود و می‌توانیم در ظرف ۱۰ سال به هفت میلیون تن ترانزیت ریلی برسیم در شرایطی که امروز در کل کشور ترانزیت ریلی تنها دو میلیون تن است.

بهره گیری از پتانسیل ریلی گلستان نیازمند حل برخی از مشکلات دیرینه این صنعت و اعمال برخی اصلاحات در مسیرها و توسعه زیرساخت‌های ریلی و نوآوری است و توسعه سرمایه گذاری در این زمینه به افزایش صادرات و درآمد می‌انجامد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.