| کد خبر: 240364 |

رفع مشکلات احداث مترو پرند را پیگیری خواهیم کرد

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران ضمن تشریح مصوبات سفر نظارتی خود به همراه نایب رییس قوه مقننه به شهر پرند، گفت: مقرر شد با پیگیری بنده، ردیف متروی پرند در بودجه ۱۴۰۱ از ۲۱۲ میلیارد تومان تا سقف ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

تین نیوز

 با توجه به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی خط دوم ریل باس اسلامشهر-پرند، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی احداث این پروژه را حداکثر تا ۴ ماه آینده به اتمام خواهد رساند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی‌ خضریان با اشاره به مصوبات سفر خود و علی نیکزاد، نایب رییس مجلس شورای اسلامی به شهر جدید پرند که به دعوت حسن نوروزی نماینده رباط کریم و بهارستان انجام شده بود، گفت: تکمیل تصفیه‌خانه پرند یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم منطقه است. از این رو مقرر شد وزارت نیرو از محل بند ز تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۱، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل تصفیه‌خانه پرند به صورت پرداخت نقدی به جای اسناد خزانه تخصیص دهد. شرکت عمران شهر جدید پرند نیز متعهد شد پروژه را تا شهریور ۱۴۰۲ به بهره‌برداری کامل برساند.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران افزود: همچنین مقرر شد به منظور کمک به توسعه صنعتی و رفع کمبود آب شهرک صنعتی پرند، بخشی از هزینه‌های خرید زمین و احداث تصفیه‌خانه پرند که از محل اعتبارات عمرانی بوده، در آنالیز قیمت خرید پساب شهرک‌ها از آب و فاضلاب لحاظ نشود.

وی با اشاره به اینکه تکمیل پروژه‌های حمایتی مسکن و فاضلاب پرند از دیگر موضوعات مهمی است که در نشست روز گذشته بررسی شد، بیان کرد: بر این اساس وزارت راه و شهرسازی از محل منابع صندوق ملی مسکن، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، در اختیار شرکت عمران شهر جدید پرند قرار خواهد داد تا صرف تکمیل پروژه‌های حمایتی مسکن و فاضلاب پرند شود.

خضریان در ادامه با بیان اینکه تعداد مدارس شهر پرند تناسبی با جمعیت دانش آموزان منطقه ندارد که آسیب محسوب می‌شود، گفت: خوشبختانه بر اساس تصمیم اتخاذ شده سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، در سال ۱۴۰۱ احداث سه مدرسه در شهر جدید پرند را آغاز خواهد کرد. همچنین شرکت عمران شهر جدید پرند نیز متعهد می‌شود زمین مناسب را براساس سرانه دانش آموزی به صورت رایگان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: همچنین با توجه به جمعیت ۳۲۰۰۰ نفری دانش آموزی شهر پرند، تاسیس اداره مستقل آموزش و پرورش برای شهر جدید پرند در دستور کار مسئولان قرار خواهد گرفت، مشروط به صدور مجوز از سوی سازمان امور اداری و استخدامی نسبت به تاسیس این اداره که امیدواریم مطابق قانون اقدام شود.

خضریان اظهار کرد: در این راستا فرمانداری شهرستان پرند و شرکت عمران شهر جدید پرند، با قاطعیت از تغییر کاربری فضاهای آموزشی ممانعت به عمل خواهند آورد و در این میان با تسریع در پروژه ۸ مدرسه در دست احداث در شهر پرند را حداکثر تا شهریور ۱۴۰۱ تکمیل و تحویل آموزش و پرورش خواهند داد و وزارتخانه نیز این مدارس را در اسرع وقت تجهیز خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مسائل مربوط به دکل و فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی از دیگر مشکلات مردم منطقه است که مقرر شد با تشکیل جلسات فنی و پیگیری موضوع حداکثر تا یک ماه آینده مرتفع شود.

خضریان همچنین با اشاره به دیگر مصوبات عمرانی جلسه مذکور، تصریح کرد: با توجه به پرداخت تعهدات ۳۰ درصدی شرکت شهرک‌های صنعتی، معاونت امور انرژی و برق وزارت نیرو نیز اقدام لازم جهت احداث پست برق ۶۳ به ۲۰ مگاوات شهرک صنعتی پرند را در دستور کار قرار خواهد داد.

وی افزود: مقرر شد جهت حل مشکل شرکت ایران ترافسفوری، با تشکیل جلسه‌ای به میزبانی معاون پارلمانی وزارت اقتصاد، امکان تهاتر بدهی‌های این شرکت به بانک ملی با بدهی‌های دولت که مرتبط با شرکت توانیر است به شرکت ایران ترانسفوری به مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان با استفاده از ظرفیت بند ز تبصره ۵ قانون بودجه ۱۴۰۰ بررسی و کارسازی شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران گفت: مقرر شد با توجه به تصریح در قانون جهش تولید و تامین مسکن و قانون بودجه سال ۱۴۰۰، اخذ مالیات از پروژه‌های مسکن مهر که حداکثر یک میلیون تومان محاسبه و اعمال می‌شود، عدم عمل به این قانون در امور مالیاتی شهرستان رباط کریم پیگیری شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه مشکل ضعف آنتن‌دهی تلفن همراه نیز حداکثر طی یک هفته با دستور وزیر ارتباطات بررسی و رفع عیب خواهد شد، بیان کرد: با توجه به موافقت استانداری تهران، وزارت کشور بحث تبدیل شدن پرند به شهرستان را در تقسیمات کشوری، با نظر مثبت بررسی و اعلام نظر کند و مجمع نمایندگان استان تهران نیز این موضوع را پیگیری خواهند کرد.

خضریان تصریح کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده حداکثر تا پایان اسفندماه، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، سند  زمین‌های داخل در حریم و محدوده را به وزارت راه و شهرسازی منتقل کند. همچنین مقرر شد شهرداری پرند، طرح خود برای توسعه فضای سبز و جنگل کاری در زمین‌های خارج از حریم را به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ارایه کند تا زمین‌های مورد نیاز را بدون انتقال سند در اختیار شهرداری قرار دهد. در این میان سند آن بخش از زمین‌های منابع طبیعی که خارج از محدوده و حریم شهر پرند قرار دارند و سند آن به نام وزارت راه و شهرسازی است، به سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور منتقل شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم افزود: اخذ عوارض از اتوبان تهران-ساوه یکی از دیگر موضوعاتی است که طی سالیان گذشته مورد بحث قرار گرفته از این رو مقرر شد از ابتدای اسفندماه طی یک ماه آتی به صورت آزمایشی، اخذ عوارض از اتوبان تهران-ساوه در حد فاصل تهران تا پرند اخذ نشود تا با بررسی تغییرات درآمدی، تصمیم گیری شود. در این بین مقرر شد احداث کمربندی جنوبی اسلامشهر-بهارستان-رباط کریم، از محل تهاتر نفت با قید فوریت در دستور کار قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احداث پروژه مترو پرند از دیگر موضوعات مهمی است که مردم خواستار تخقق آن هستند؛ از این رو مقرر شد با پیگیری بنده، ردیف متروی پرند در بودجه ۱۴۰۱ از ۲۱۲ میلیارد تومان تا سقف ۷۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد. ضمن اینکه با توجه به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی خط دوم ریل باس اسلامشهر-پرند، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی احداث این پروژه را حداکثر تا ۴ ماه آینده به اتمام خواهد رساند.

وی افزود: در ادامه جلسه مقرر شد فرماندار رباط کریم با تشکیل جلسه‌ای با حضور شرکت سابیر بین الملل و نماینده مردم، اختلافات و ابهامات را در زمینه عمل طرفین به تعهدات خود در پروژه مسکن مهر ۴۲۰ واحدی، حل و فصل و داوری کند. همچنین مقرر شد با مساعدت و پیگیری معاونت اقتصادی استانداری تهران، جهت تسریع در تکمیل پروژه احداث بیمارستان مهر ایرانیان پرند، با رعایت اهلیت و اخذ وثایق، تا مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت شود. در صورت عدم تامین وثیقه با توجه به زیربنای ۲۰ هزار متری این بیمارستان، مساعدت لازم جهت اخذ اعیانی و زمین این بیمارستان به عنوان وثیقه تسهیلات ۵۰ میلیارد تومانی در اختیار این پروژه قرار دهد.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد با توجه به مراجعات مردمی، فرماندار رباط کریم با اخذ تعهد محضری از ساکنان مجموعه ۱۲۰ واحدی ناحیه (زون) ۳۲ مپسا، نسبت به ارایه قرارداد اقدام کند. در این بین مقرر شد با محوریت نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس جلسه‌ای جهت تعیین تکلیف مرجع صدور پروانه سرزمین ایرانیان (آیلند) تشکیل و تعیین تکلیف شود. همچنین وزارت نیرو تخصیص چاه و آب شرب مجموعه کارتینگ این مجموعه را انجام خواهند داد.

این نماینده مردم در قوه مقننه با اشاره به مصوبات فرهنگی جلسه، اظهار کرد: شرکت عمران شهر جدید پرند احداث ۱۰ مسجد ۳۰۰ متری را در سال ۱۴۰۱ در دستور کار قرار خواهد داد.

خضریان با اشاره به اینکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نسبت به ایمن‌سازی آزادراه تهران-ساوه در حد فاصل تهران به پرند حداکثر تا دو ماه آینده اقدامات لازم را انجام خواهد داد و در سال ۱۴۰۱ یک کلانتری جدید از سوی شرکت عمران احداث خواهد شد، گفت: همچنین شرکت عمران شهر جدید پرند با توجه به نیاز شهر میدان میوه و تره بار پرند در فاز ۶ را حداکثر تا ۱۵ اسفندماه تکمیل خواهد کرد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.