| کد خبر: 240334 |

◄ ابلاغ ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه راه‌های روستایی لرستان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای لرستان گفت: در سفر رئیس جمهوری ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه راه روستایی مصوب شد که در حال حاضر ۶۰ درصد پروژه‌ها تعریف و پیمانکاران مشخص شده است.

تین نیوز

عباس شرفی روز سه شنبه در سخنانی با اشاره به زیرساخت‌های حمل و نقل لرستان گفت: استان لرستان دارای ۷۹۹۲ کیلومتر راه اعم از آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی با بیش از ۱۴ هزار دستگاه پل و ابنیه فنی است که در حال حاضر ۱۷۲ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر با میانگین جابجایی سالانه ۵.۵ میلیون تن کالا و سه میلیون نفر مسافر در این استان فعالیت دارند.

به گزارش تین نیوز، وی قرار گرفتن استان در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور را یادآور شد و افزود: قرار گرفتن استان در مسیر بنادر جنوبی به مرکز کشور و وجود دو آزادراه خرم آباد-پل زال و خرم آباد-بروجرد، این استان را در مسیر شریان حیاتی کشور قرار داده که در سفر اخیر ریاست جمهوری و وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل این زنجیره آزادراهی تاکید شد و در صورت تحقق آن، لرستان به عنوان بندرخشک مطرح خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به خسارات سیل‌های فروردین و اسفند ۹۸ به زیرساخت‌های راه در استان و اقدامات راهداری در حوزه بازسازی اظهار داشت: درپی سفرهای مکرر استانی دولتمردان و با برنامه ریزی منسجمی که صورت گرفت علیرغم اینکه اعتبارات ابلاغی تنها ۱۰ درصد خسارات بود با تعریف ۲۰۶ قرارداد به مبلغ ۴۵۰ میلیارد تومان و جذب منابع دیگر در طول ۱۸ ماه ۱۴۰ دستگاه پل و ابنیه فنی بازسازی و احداث شد که در نوع خود یک رکورد ملی محسوب می‌شود.

شرفی جذب اعتبارات ۲۷۰ میلیارد تومانی راه روستایی مصوب سفر اخیر ریاست جمهوری را از اولویت‌ها عنوان کرد و گفت: به محض ابلاغ اعتبارات، تفاهم نامه‌ها مبادله شده است و در حال حاضر ۶۰ درصد پروژه‌ها تعریف و پیمانکاران مشخص شده که امیدواریم تا پایان سال همه پروژه‌ها را واگذار کنیم.

وی در خصوص پایانه بار خرم آباد گفت: این پایانه در سنوات گذشته خدمات یکنواختی ارائه می‌داد که با کسب مجوز از سازمان راهداری، در صدد تعریف خدمات جدید ازجمله رستوران، کارواش، مهمانسرا، باجه صدور کارت هوشمند و … در قالب یک مجتمع خدماتی رفاهی در آن هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به نقش رانندگان و فعالان حمل و نقل در چرخه اقتصادی استان، از سال ۹۷ تاکنون ۱۱۲ هزار و ۳۸۲ حلقه لاستیک دولتی بین ناوگان باری، چهار هزار و ۱۶۲ حلقه لاستیک مینی بوس و دو هزار و ۷۶۶ حلقه لاستیک نیز بین ناوگان اتوبوس جاده‌ای توزیع شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.