| کد خبر: 240320 |

◄ تلاش برای ریل گذاری ۶۰ کیلومتر مسیر بحرانی راه آهن اردبیل

استاندار اردبیل گفت: تلاش می‌کنیم تا مسیر بحرانی و گلوگاهی راه آهن اردبیل – میانه را به طول ۶۰ کیلومتر اجرایی کنیم تا خط ریلی اردبیل – میانه تکمیل و راه اندازی شود.

تین نیوز

 سیدحامد عاملی شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد راهبری اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: با حضور در سازمان برنامه و بودجه و سایر وزارتخانه‌ها در این چهار ماه سعی کردیم تا برای پروژه‌های زیرساختی استان به ویژه راه و راه آهن منابع مورد نیاز را تأمین کنیم و در بودجه ۱۴۰۱ از ردیف‌های ملی برای این پروژه‌ها منابع مورد نیاز در نظر گرفته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل لز ایسنا، وی سختی کار احداث راه آهن را یادآور شد و خاطرنشان کرد: ۶۰ کیلومتر مسیر راه آهن شامل تونل‌ها و پل‌ها منطقه بحرانی است که حتی در چند مورد حفاری تونل آغاز نشده و قطعاً اجرای این مسیر زمان بر خواهد بود.

استاندار اردبیل افزود: در این چهار ماه سعی کردیم تا از برگشت منابع اعتباری بهسازی فرودگاه اردبیل جلوگیری کرده و با همکاری پیمانکار این پروژه زیرساختی را به سرانجام برسانیم.

عاملی احداث مسیر پارس آباد به سه راهی مشگین و اتصال آن به محور اردبیل – سرچم را به عنوان محور مواصلاتی اصلی استان یادآور شد و بیان کرد: در کنار توسعه بزرگراه‌ها تجهیز و بهسازی فرودگاه اردبیل، اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و پیوستن آن به خط ریلی آذربایجان به عنوان یک پروژه استراتژیک و ملی هدفگذاری شده است.

وی تصریح کرد: ما مسئولان کشوری را مجاب کردیم تا این خط ریلی را به دور از نگاه محلی و استانی یک پروژه مهم و استراتژیک محسوب کرده و زمینه تأمین اعتبار آن را با هدف ارتقای شرایط تجاری و ترانزیتی فراهم کنند.

استاندار اردبیل گفت: با هدف حمایت از صنعت و همراهی با سرمایه گذاران در تلاش هستیم تا خط جدید گاز و ارتقای پست‌های برق رسانی را با اخذ مجوز کشوری انجام دهیم تا مشکلی از بابت توسعه صنعتی وجود نداشته باشد.

عاملی افزود: در حوزه صنعت ما به دنبال توسعه و تقویت صنایع اشتغالزا و صادرات محور هستیم تا استان اردبیل در این بخش بتواند متحول شود.

وی از تدوین سند توسعه استان در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و گردشگری برای دو سال پیش رو خبر داد و اظهار کرد: دو هفته پیش نظیر این جلسه با حضور فعالان بخش کشاورزی برگزار شد که در حال جمع بندی ایده‌ها و پیشنهادهای مطرح شده هستیم.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: توسعه صنعتی راه میان بر برای رسیدن به توسعه و پیشرفت حقیقی است و ما در بودجه سال آینده از ظرفیت صندوق توسعه و عدالت استفاده خواهیم کرد تا زیرساخت‌های صنعت را برای سرمایه گذاران مهیا کنیم.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.