| کد خبر: 240318 |

لزوم مقابله وزارت صمت با مافیای صنعت خودرو

دادستان کل کشور با درخواست از وزیر صنعت برای مقابله با مافیای پشت صحنه صنعت خودروسازی گفت: وزارت صنعت می‌تواند روی حمایت‌های قوه قضائیه در این بخش حساب کند.

تین نیوز

حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری در مراسم نوزدهمین دوره جشنواره تولید ملی، افتخار ملی که با حضور اهالی خانه صنعت و معدن و همچنین وزیر صمت در سالن خلیج فارس نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد در سخنانی با اشاره به انتقاد‌های متعدد مردم و مقام معظم رهبری از وضعیت صنعت خودرو و کیفیت تولیدات این صنعت گفت: در دولت قبلی بار‌ها برای حل مشکلات این صنعت جلسات متعددی با وزیر قبلی صنعت برگزار کردیم، اما زور ما نرسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، وی افزود: از وزیر صنعت در وهله اول به عنوان یک شهروند و در مرحله بعد به عنوان مدعی العموم درخواست و مطالبه می‌کنم که به فریاد صنعت خودرو برسد چرا که صنعت خودرو امروز گرفتار اختاپوسی است که نمی‌گذارد محصولات آن به گونه‌ای که شایسته مردم است تولید شوند.

دادستان کل کشور افزود: توصیه ما این است که از افراد کاردان استفاده کنید و دستگاه قضا هم هرجور که شما بخواهید در کنار شما خواهد بود تا بتوانید صنعت خودرو را از این وضعیتی که هست نجات دهید، مافیایی که پشت صنعت خودرو مخفی شده است نمی‌گذارد این صنعت آبروی متناسب با شرایط صنعت کشور ایجاد کند و شما باید با آن مقابله کنید.

وی تصریح کرد: البته صنعت خودرو یک نماد است که اصلاح آن هم مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری است و هرجایی که ما می‌رویم یکی از مواردی که مردم انتقاد می‌کنند کیفیت خودرو‌های داخلی است.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه اگر بخواهیم صنعت ما توسعه یابد باید به کارگر رسیدگی کنیم افزود: مشکلات کارگری در کشور زیاد است، اما باید جامعه کارگری و کارفرمایی در کنار دولت و مجلس برای حل مشکلات این قشر در کنار هم باشند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه از سه سال قبل، یکی از معاونان دادستان کل مامور حل مشکلات حقوقی و قضایی صنعتگران است افزود: قوه قضائیه هرچه توان حقوقی و کاری و انسانی دارد در خدمت فعالان اقتصادی و تولیدگران خواهد گذاشت.

وی با اشاره به مشکلات اهالی صنعت در ارتباط با بانک‌ها افزود: اخذ سود مرکب هم از نظر شرعی حرام است و هم از نظر قانون و دستورالعمل‌های بانک مرکزی ممنوع است و نباید اجازه دهیم بانک‌ها این کار‌ها را انجام دهند، اما کسانی که از تسهیلات استفاده می‌کنند هم باید اقساط خود را به موقع پرداخت کنند، چون معوقات بانکی هم زیاد است.

حجت الاسلام منتظری با بیان اینکه در زمینه تکالیف اقتصادی مسوولیت مستقیمی ندارد افزود: از روزی که رهبری خواهان کمک دستگاه قضا شدند به این قضیه ورود کردیم و با توجه به عضویت دادستان در شورای عالی پول و اعتبار و شورای بورس، هرجا کمکی از دست ما برآید انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات کنونی ناشی از عملکرد اشتباه دولت قبل بود افزود: تیم اقتصادی دولت قبل تناسبی با جنگ اقتصادی نداشت و دیدیم که در زمینه‌های تولید، تخصیص ارز، مسائل بانکی، کشاورزی، واردات و صادرات و قاچاق چه مشکلاتی برای کشور ایجاد شد و من به رئیس جمهور قبل هم گفتم که رهبری موضوع جنگ اقتصادی را مطرح کردند، اما برخی از اعضای تیم اقتصادی شما مردان جنگ اقتصادی نیستند.

دادستان کل کشور گفت: هنوز آثار آن مسائل را می‌بینیم، اما خوشبختانه دولت جدید رویکردش در راستای تحقق اهداف انقلاب و عمل به توصیه‌های رهبری است و در عین حال مشکلات نیز واقعا زیاد است و نمی‌توان توقع داشت که مشکلات در مدت زمان کوتاهی حل شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    سلام. مافیا محصول انحصار هست. بجای مبارزه با هیولای موهوم " مافیا " ، با واقعیت ملموس " انحصار " مبارزه بفرمایید.